اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز

سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به میزبانی شیراز آغاز شد.

سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیین گشایش سی ‌و‌ ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم، بعد از ظهر امروز در تالار حافظ این شهر، با حضور 420 شرکت‌کننده از سراسر کشور آغاز شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در آیین گشایش این مسابقات در سخنانی اظهار داشت: از اواخر سال گذشته پیشنهاد برگزاری این مسابقات در شیراز داده شد که پس از موافقت با آن، با همکاری مدیریت ارشد این استان به مرحله اجرا درآمد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی ادامه داد: این افتخار برای شهر مقدس شیراز از دیرباز تا به امروز پابرجاست به گونه‌ای که نماد این شهر دروازه قرآن بوده و در عین حال اینکه در دوران طاغوت، به بهانه‌هایی آن را تخریب کردند اما متمکنان و خیران شهر این بنا را به طور مجدد ساختند.

امام جمعه شیراز همچنین فارس را بیش از تمام استان‌ها میزبان فرزندان و لاله‌های خونین اهل ‌بیت پیامبر(ص) دانست و به تعداد بسیار امامزاده‌های این شهر و دیگر شهرستان‌های این استان اشاره داشت.

وی افزود: امیدواریم این حرکت ما را در مسیر انس گرفتن و آشنایی با قرآن مجید فعال کند و از برکات قرآن اینکه که امروز با هدایت‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری فضای انس با قرآن فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: ثواب تلاوت‌هایمان را به امامزادگان این استان نثار کنیم و به دنبال آن به امام راحل و رهبر تقدیم کنیم و به علما و فرزانگان و شایستگانی که وارثان زحمات آن‌ها در قرون متمادی هستیم، تلاوت‌هایمان را به روح بلندشان هدیه دهیم و درود بر 14 هزار و 600 شهید این استان که بر سر سفره‌شان هستیم، بفرستیم.

در ادامه مدیریت ارشد استان فارس در سخنانی بیان داشت: عطر دل‌انگیز قرآن نه تنها شهر شیراز بلکه سراسر استان فارس را فرا گرفته و تبلیغات گسترده نشانه مودت و ابراز ارادت به قرآن است.

سید محمد احمدی بیان کرد: مفتخریم که قرآن را در این عصر از مهجوریت و گوشه اتاق‌ها و سر قبرها به عرصه اجتماع در آورده‌ایم و حکومت بر مبنای قرآن اداره می‌شود و اگر مهجوری در بین باشد ایراد از ما بوده است.

استاندار فارس در پایان سخنرانی خود خاطرنشان کرد: با تمسک به دو ریسمان محکم الهی یعنی قرآن و اهل بیت(ع) زندگی قرآنی و سعادتمند در دنیا و آخرت خواهیم داشت.

همچنین یکی از قاریان بزرگ قرآنی از عراق به‌نام میثم تمار، ابیاتی در مدح امیرالمومنین علی علیه‌السلام به زبان بومی عراقی که در آن اشاره‌هایی به آیات قرآن کریم بود را با صوتی حیرت‌انگیز خواند که تشویق‌های حاضران در تالار حافظ شیراز را در پی داشت.

در ادامه مدیرکل اوقاف استان فارس بیان داشت: قرآن کتابی جهانی و جاودانه است که محتوایش به همگان سود می‌رساند و به همین دلیل اویس قرنی، بلال حبشی، صهیب رومی، سلمان فارسی و ابوذر حجازی، اجتماع دلپذیر جامعه محمدی را به نمایش می‌گذارند.

سید اسماعیل حسینی‌مقدم ادامه داد: از برکات ارزنده این رخداد عظیم فرهنگی می‌توان به تعامل سازنده با مدیران اجرایی این استان و مجموعه اوقاف اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به برگزاری 150 محفل قرآنی انس با قرآن در نقاط مختلف فارس به ویژه در بین جوانان و نوجوانان و با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده برای حضور علاقه‌مندان پیش‌بینی می‌شود که 250 هزار نفر از برنامه‌های مختلف قرآنی بهره ببرند.

این مسئول همچنین اعزام مفسران به محافل قرآنی را فرصتی مغتنم برای تبیین معارف بلند کتاب وحی، برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در 60 غرفه متنوع و جذاب، فرصت ارائه جدیدترین نرم‌افزار‌ها، کتاب‌ها، آثار هنری، خوشنویسی، منبت‌کاری، معرق‌کاری و دیگر فعالیت‌های ارزنده موسسات قرآنی را فراهم می‌آورد.

به گزارش فارس، سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به مدت 6 روز به میزبانی شیراز در تالار حافظ این شهر از ساعت هشت صبح تا 21 شب برگزار می‌شود.

شور و شوق مردم فارس و شهر شیراز از اینکه فضای نورانی و معطر قرآن سراسر دیارشان را فرا گرفته، وصف‌ناشدنی است به نحوی که شادی و نشاط چشمگیری را در چهره‌های خندان و خوشحال به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

انتهای پیام/2448/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول