اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌ مدیره سازمان تامین اجتماعی:

38 میلیون نفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند

رئیس هیئت ‌مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان متولی ارائه خدمات به نیمی از مردم کشور است و 38 میلیون نفر را زیرپوشش دارد.

38 میلیون نفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس کبریایی‌زاده عصر امروز در دومین همایش ملی سلامت مردان که با حضور مسئولان استانی، کشوری، فرهیختگان و ارولوژیست‌های کشور در تالار چمران بیمارستان قائم مشهد برگزار شد اظهار کرد: سازوکار اشتغال، سازوکار ایمن نیست.

وی افزود: 1.8 درصد بنگاه‌های کار و یا تشکل‌های حرفه‌ای تولیدی، شاغلان بیش از 50 نفر دارند و بخش عمده‌ای از شاغلان کشور در بنگاه‌های یک تا 5 نفره کار می‌کنند.

کبریایی‌زاده در رابطه با نسبت شاغلان میان زنان و مردان گفت: از 12 میلیون سرپرست بیمه شدگان کشور 9 میلیون و 800 هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند لذا توجه به سلامت مردان یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه عدم سلامت مردان به کارآمدی در کشور آسیب می‌رساند، افزود: 98 درصد آسیب‌دیدگان ناشی از کار را نیز مردان تشکیل می‌دهند که 58.8 درصد این آسیب‌ها ناشی از بی‌احتیاطی است.

رئیس هیئت‌ مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به ویژه در بخش از کار افتادگی بار تعهدی زیادی را به جامعه تحمیل می‌کنند، گفت: خصلت‌های مردان تاثیر ویژه‌ای در ایجاد آسیب‌های ناشی از حوادث در محیط کار دارد.

وی تصریح کرد: نسبت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز در مردان بیشتر بوده زیرا شاغلان ما در مردان بیشتر از زنان هستند.

کبریایی‌زاده ادامه داد: اگر در ایجاد بهره‌وری، کارآمدی و رشد و توسعه در کشور هستیم باید به سلامت مردان توجه کنیم.

وی در خاتمه بیان کرد: به عنوان سازمان تامین اجتماعی در راستای سلامت نیروی کار خود را موظف می‌دانیم تا با تشکل‌های اجتماعی همراهی و همکاری داشته و آنان را به مشارکت می‌طلبیم.

انتهای پیام/2202/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول