اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر مشهد عنوان شد

اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق حاشیه‌ شهر با محوریت مساجد

اعضای کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بر اجرای طرح «مسجد محوری» به منظور حل مشکلات فرهنگی مناطق حاشیه‌ای تاکید کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق حاشیه‌ شهر با محوریت مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین صاحبی رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد ظهر امروز در جلسه این کمیسیون که به بررسی ردیف بودجه برای اقدامات فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار اختصاص داشت، اظهار کرد: بهتر است از برخی اقدامات سطح شهر که در جهت بازپیرایی معابر انجام می‌شود، جلوگیری کرد تا بتوانیم برای مناطق حاشیه شهر منابع مالی قابل توجهی را اختصاص دهیم.

وی افزود: باید برنامه‌های فرهنگی برای مناطق حاشیه شهر به صورت ویژه ارائه شود تا نتایج آن ظرف مدت یک سال مشاهده شده و قابل ارزیابی باشد.

صاحبی تصریح کرد: یکی از سرفصل‌های برنامه فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد پیشنهاد ایجاد حوزه علمیه است.

به گفته وی، باید کارگروه‌های آموزشی در طول سال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای تشکیل شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایجاد مجمع قاریان نوجوان در مساجد برای جذب نیروهای نوجوان موثر بوده و در طرح مسجدمحوری باید ایجاد بسیج سایبری نیز مورد توجه قرار گیرد.

صاحبی در ادامه بر آموزش به شهروندان در خانواده و مدارس تاکید کرد و گفت: باید زیرساخت‌های علمی و آموزشی در مدارس برای دانش‌آموزان ایجاد شود، همچنین توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها با ایجاد و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مجید فاطمی از اعضای این کمیسیون نیز در ادامه جلسه گفت: به دلیل حساسیت مناطق کم‌برخوردار و مسائل فرهنگی و اجتماعی و دینی، اولویت ایجاد حوزه علمیه باید در مناطق کم‌برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید در هر محله یک مسجد محوری شناسایی شود تا بر اساس اولویت‌های منطقه، کارهای فرهنگی صورت پذیرد.

محمود عامری‌فرد، عضو دیگر کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نسبت به برگزاری جلسات با مدیریت اجرایی حوزه علمیه اقدم کند تا موانع موجود در زمینه احداث حوزه علمیه در مناطق کم‌برخوردار برطرف شود.

وی در ادامه به اجرای طرح مسجدمحوری اشاره کرد و افزود: باید برای مسجدمحوری شرایطی از جمله همراه بودن هیئت امنا با بسیج و ائمه جماعات مورد توجه قرار گیرد، همچنین میزان استقبال از این مسجد توسط اهالی سنجیده شود و بر این اساس مساجد با کیفیت شناسایی شوند.

عامری تاکید کرد: بهتر است خانه عالم برای روحانیون فعال در این مناطق ایجاد شود تا افراد روحانی خوش اخلاق فرهنگی و آشنا با ویژگی‌های محل در این مناطق فعالیت نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه در این مناطق می‌توان با برگزاری اردوهای فرهنگی برای آموزش افراد منطقه بهره برد، افزود: برای پرورش جوانان مومن و باانگیزه باید بودجه مناسبی برای این مناطق در نظر گرفته شود.

وی بر فعالیت‌های مساجد زیر چتر بسیج تاکید کرد و گفت: باید تمام افراد و هیئت امنا با محوریت امامان جماعت فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/2202/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول