اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی نهاد رهبری خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم توجه به نماز در محیط‌های دانشگاهی

رئیس شورای هماهنگی نهاد رهبری خراسان رضوی بر لزوم توجه به نماز در محیط‌های دانشگاهی تاکید کرد.

لزوم توجه به نماز در محیط‌های دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام احمد ترابی ظهر امروز در اجلاس معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در تالار ابن‌سینا مشهد برگزار شد اظهار کرد: در اعتقادات ما شیعیان علوم اهل بیت(ع) علومی نیست که فرا گرفته از اخبار و افکار دیگران باشد و دانش آنان از نزد خداوند برگرفته شده است.

وی افزود: از دیگر اعتقادات شیعیان می‌توان به یکسان نبودن علوم نزد اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: ائمه به لحاظ شخصیت معنوی همسان هستند و تمایزی بین آنان نیست اما هر امامی به صفت و وصفی متصل شده و با آن نام شناخته شده و امام رضا(ع) به عنوان عالم آل‌محمد منتسب شده‌اند.

ترابی علت این تشخص امام رضا(ع) را موقعیت خاصی که بر زندگی آن امام همام به وجود آمده بود عنوان کرد و گفت: مناظرات چشمگیر امام رضا(ع) از جمله مناظرات قابل بحث است و اینکه امام بر همه عالمان زمان خود و ادیان مختلف غلبه عینی و منطقی داشتند از دلایل این انتساب به ایشان است.

رئیس شورای هماهنگی نهاد رهبری خراسان رضوی گفت: در یکی از مناظرات امام رضا(ع) با متکلم بزرگی که در هر مناظره و مباحثه‌ای موفق بود و به عنوان متکلم خراسان نامیده می‌شد نکته‌ای وجود دارد و آن نکته تاکید امام رضا(ع) به اقامه نماز در هر شرایطی بود چراکه در بحثی طولانی که بین امام و متکلم درگرفت متکلم خراسان در انتها در حال پذیرفتن مطالب از سوی امام بود که صدای اذان بلند شد و امام مباحثه را به دلیل اقامه نماز ترک کردند و پس از اقامه نماز مباحثه ادامه یافت و سپس متکلم فرمایشات امام رضا را پذیرفت و مغلوب شد.

ترابی ادامه داد: امام در این کار علمی خود این درس را به همه عالمان دادند که هیچ‌گاه باورهای بنیادی خود را تحت‌الشعاع اهداف دیگر قرار ندهید.

وی تصریح کرد: اگر اهل نماز هستید نباید نماز را تحت‌الشعاع هیچ‌ چیز قرار دهید.

وی در ادامه خطاب به معاونان آموزشی و دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: در مراکز بیمارستانی، دانشکده‌ها و مراکز بهداشتی به مسئله نماز توجه کنید.

رئیس شورای هماهنگی نهاد رهبری خراسان رضوی در خاتمه با اشاره به اینکه اقامه نماز ظاهر کار است اما باطن این اقدام معنویات و اخلاق به همراه دارد، افزود: جزو برپادارندگان نماز در محیط‌های دانشگاه‌ها باشید.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول