اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خبر داد

کشف 923 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در 10 ماه سال جاری

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از کشف 923 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در 10 ماه سال جاری در این استان خبر داد.

کشف 923 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در 10 ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پرویز فروزانفر ظهر امروز در نشست خبری پیرامون نخستین همایش تخصصی مبانی فقهی، حقوقی قاچاق کالا و ارز که در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: مقوله قاچاق کالا و ارز یکی از پدیده‌های ناسالم در کشورها و از جمله در ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مباحث امنیتی توفیقاتی داشته‌ایم؛ اضافه کرد‌: با این حال در مسائل دیگر از جمله کشفیات نیز چالش‌هایی داشته‌ایم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی ادامه داد: ممکن است 15 درصد از مجموع کل کالاهای قاچاق در حوزه امنیتی کشف شود کهنیازمند تدوین سازوکار پیشگیری مؤثر و مناسب است.

این مسئول افزود: طی 10 ماهه نخست سال جاری ارزش کالاهای مظنون به قاچاق خراسان رضوی بیش از 923 میلیارد ریال بوده است.

فروزانفر با اشاره به افزایش ورود قاچاق کالا و ارز به کشور گفت: از نگاه دینی این حرکت موجب جلوگیری از رزق حلال شده و در نتیجه جامعه به سمت انحراف پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه از نظر ملی نیز این پدیده نامناسب است ادامه داد: در این رابطه کشورهای دیگر سیاست‌هایی را اتخاذ نموده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: 16 قلم کالای قاچاق بیش از 75 درصد ارزش ریالی کالاهای قاچاق را به خود اختصاص داده است که 6 مورد از این کالاها از جمله سیگار، مشروبات الکلی، دستگاه‌های گیرنده ماهواره، اقلام آرایشی، مکمل‌ها و پوشاک بیشترین آسیب را به سلامت رفتار اجتماعی و تولید ملی وارد می‌کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه لوازم آرایشی وضع ظاهری زنان و دختران را تغییر می‌دهد یک تهدید برای فرهنگ جامعه است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد اقلام آرایشی در کشور قاچاق است؛ عنوان کرد: 90 درصد این اقلام غیراستاندارد است.

این مسئول با بیان اینکه سالانه 4 هزار و 500 میلیارد تومان مصرف لوازم آرایشی در کشور است؛ اضافه کرد: 6 هزار و 500  آرایشگاه زنانه مجاز و غیرمجاز فعال در خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد تنها 3 هزار و 800 آرایشگاه دارای مجوز فعالیت هستند.

فروزانفر گفت: درحوزه تغییر مد طبق نظر مرکز آمار ایران 3 هزار و 250 میلیارد تومان در سال هزینه تغییر مد در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه واردات بدلیجات بالغ بر 22 میلیارد تومان در کشور هزینه می‌شود ادامه داد: حجم وسیع واردات این اقلام از چین به حدی است که یک کاروان با 43 کامیون را تشکیل می‌دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی اذعان داشت: در حوزه مکمل‌ها نیز رقمی بالغ بر 650 میلیارد تومان گردش مالی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2202/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول