اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اعرافی:

انحلال مجمع علمای بحرین را محکوم می‌کنیم

رئیس جامعه المصطفی ضمن محکوم کردن انحلال مجمع علمای بحرین گفت: این اقدام حاکمان بحرین امری است مطرود و محکوم و بدانند که این اقدام به نتیجه نخواهد رسید.

انحلال مجمع علمای بحرین را محکوم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی اظهار کرد: باید از طلابی که با آثار خود جشنواره را رونق بخشیدند، تشکر کرد.

وی بیان کرد: امیدوارم که این جشنواره مبدأ بازشناسی حرکت علمی و پژوهشی و همچنین تصمیم‌گیری‌ها و عزم‌های جدید برای المصطفی باشد.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به انتخاب موضوع جغرافیای معرفتی جهان اسلام برای جشنواره امسال گفت: بدون شک جهان اسلام امروزه در وضعی کاملا ویژه قرار دارد و باید در این موضوعات بیشتر کار شود.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمود که جهان اسلام در یک پیچ تاریخی قرار دارد، تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌های درست در این وضعیت برای آینده جهان اسلام نقش بی‌نظیری خواهد داشت.

اعرافی با بیان اینکه ما در این پیچ تاریخی اگر به درستی عمل کنیم، اسلام راه درست را خواهد رفت، عنوان کرد: بدون تردید پشتوانه همه آنچه در امت اسلامی وجود دارد، حوزه‌های معرفتی و قلمروهای فکری و دانش است.

وی با اشاره به اینکه گفتمان‌های انقلاب اسلامی می‌خواهد رسالت جهانی خود را ایفا کند، اذعان کرد: کسانی که به انقلاب اسلامی علاقه‌مند هستند، اگر جغرافیای معرفتی جهان اسلام را درست نشناسند، از قافله عقب خواهند ماند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به آنچه که افکار جهان اسلام را مدیریت می‌کند، گفت: با یک نگاه از منظر غیرمذهبی و غیردینی می‌توان به چند جریان مهم در جهان اسلام اشاره کرد.

وی تصریح کرد: جریانی در جهان اسلام وجود دارد که گفتمان آن نفی اسلام است و به آنچه که از غرب آمده تکیه دارد و در بسیاری از مراکز علمی بسیار رایج است.

اعرافی افزود: این گفتمان اگر به اسلام توجه می‌کند از منظر تاریخی است نه از منظر علمی.

وی با اشاره به اینکه گفتمان دوم رقیق‌تر است، بیان کرد: گفتمان دوم غرب گرایی همراه با اسلام گرایی است که به اسلام بی اعتقاد نیست، ولی گفتمان غرب در ذهن او حاکم است و اسلام را محدود می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه در مقابل این دو گفتمان، گفتمان تعصب‌های جاهلانه قرار دارد، گفت: این گفتمان را در جهان اسلام شاهد هستیم که حاصل آن وجود این همه درگیری در قلمروهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مرکز این گفتمان در عربستان است، عنوان کرد: این گفتمان مبارز می‌طلبد، ولی سر در آخور غرب دارد.

اعرافی با اشاره به اینکه جریان چهارم یک اسلام معتدل است که با تشیع مبارزه‌ای ندارد، ولی از یک از گفتمان قوی نیز برخوردار نیست، تاکید کرد: این گفتمان را در مصر و در دانشگاه الازهر شاهد هستیم که قدرت تحرک انقلابی ندارد.

وی با اشاره به اینکه جریان پنجم تصوف است که شاخه‌های مختلفی دارد، گفت: این گفتمان یک گفتمان درون گرا است که به بسیاری از حقایق اسلام توجه نمی‌کند.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه در این غوغای گفتمانی انقلاب اسلامی و گفتمانی که از حوزه‌های علمیه برخاست، گفتمان جدیدی است، اظهار کرد: روح مبارزه و مقابله با دشمنان اسلام از اصول این انقلاب است.

وی بیان کرد: موضوع این جشنواره به منظور شناخت این تقابل‌ها برای تهیه منشوری برای حضور درست در این غوغای گفتمانی تعیین شده است.

اعرافی با اشاره به اینکه امیدوارم محققان و مترجمان در آینه جشنواره خود را بازیابی کنند، گفت: مراکزی که در سطح جهان داریم، باید در این حرکت با ما سهیم باشند و سعی کند ضعف‌های خود را برطرف کند.

وی در خصوص حوادث بحرین بیان کرد: آمریکا با سیاست‌های دوگانه و با زیر پا گذاشتن منطق‌ بین‌المللی از حاکمانی که به خواسته‌های مردم خود بی‌احترامی می‌کنند، حمایت می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی ضمن محکوم کردن انحلال مجمع علمای بحرین گفت: آن‌ها مجمع علمای بحرین را منحل کردند که امری است مطرود و محکوم و بدانند که این اقدام به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه اگر شما به صحبت‌های علما گوش می‌کردید، مشکلات شما نیز حل می‌شد، تاکید کرد: ما با علمای بحرین اعلام همبستگی کرده و این حرکت زشت و ناپسند را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/2258/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول