اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

کتیبه سرقت شده مسجد جامع بغدادآباد مهریز کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: کتیبه سنگی مسجد جامع بغدادآباد مهریز که هفته گذشته سرقت شده بود، در زمانی کمتر از یک هفته کشف شد.

کتیبه سرقت شده مسجد جامع بغدادآباد مهریز کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی شرافت، ظهر امروز در جمع خبرنگاران یزد اظهار داشت: کتیبه سنگی مسجد جامع بغداد آباد مهریز که هفته گذشته به سرقت رفته بود با همکاری اداره آگاهی شهرستان مهریز کشف شد.

وی عنوان کرد: در 24 بهمن ماه سال جاری، ماموران آگاهی شهرستان مهریز به میراث فرهنگی یزد اطلاع دادند که یک قطعه سنگ نصب شده در بالای محراب مسجد باغ بهار توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

شرافت خاطرنشان کرد: اما با همکاری اداره آگاهی شهرستان مهریز سارقان ناکام مانده و در تاریخ 28 بهمن ماه، یعنی کمتر از یک هفته، ماموران اداره آگاهی شهرستان از کشف کتیبه سنگی در یکی از کوچه‌های قدیمی اطراف حسینیه باغ بهار خبر دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: بر اساس شواهد و مدارک موجود، سنگ مذکور نورگیر بخش محراب مسجد بوده که متنی در چهار سطر بر روی آن نقش شده و دارای تاریخ 1275 هجری قمری است.

انتهای پیام/2464/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول