اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ماهنشان:

هر یتیم ماهنشانی 4 حامی دارد

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان گفت: به طور متوسط هر یتیم ماهنشانی 4 حامی دارد.

هر یتیم ماهنشانی 4 حامی دارد

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت معیشتی ایتام یکی از موضوعات مورد تاکید در دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) همواره در کمک به ایتام پیشگام بودند، تصریح کرد: در احادیث نقل شده از این بزرگان بر این امر حسنه و پسندیده تاکید شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در حال حاضر نیز طرح اکرام ایتام توسط کمیته امداد و به منظور ارائه خدمات بهتر به ایتام اجرایی می‌شود، اذعان داشت: هدف از اجرای این طرح بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و حامیان در کمک به ایتام است.

این مسئول در ادامه با اشاره به حمایت کمیته امداد از 157 یتیم اذعان داشت: حمایت از این تعداد یتیم به عهده 615 حامی است که می‌توان گفت، به طور متوسط هر یتیم ماهنشانی چهار حامی دارد.

غفاری با بیان اینکه تا پایان دی ماه امسال حامیان 901 میلیون ریال به ایتام ماهنشانی کمک کردند، خاطرنشان کرد: مبلغ اعلام شده شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان است.

*حمایت کمیته امداد ماهنشان از 300 دانش‌آموز و دانشجو

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان در ادامه به خدمات قابل ارائه این نهاد در حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان و  دانشجویان یکی از گروه‌های ویژه زیرپوشش کمیته امداد هستند و سالانه خدمات بسیاری در حمایت از آنها ارائه میشود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان سرمایه‌های هر جامعه محسوب می‌شوند، اضافه کرد: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته زمینه شکوفایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد فراهم شده و سالانه اقدامات مختلفی در حمایت از آنها انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه تحصیلی از مهمترین حمایت‌های کمیته امداد از دانش‌آموزان و دانشجویان است، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی در تلاش است با پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان زمینه ادامه تحصیل آنها را فراهم سازد و مانع از ترک تحصیل افراد پرتلاش از تحصیل (به علت شرایط و وضعیت اقتصادی ضعیف) شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 245 دانش‌آموز و 39 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، گفت: امسال 145 میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به این گروه هزینه شده است.

انتهای پیام/73005/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول