اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب یزد:

حوزه‌های علمیه ذوق فقهی و منبری افراد را مورد سنجش قرار دهند

آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام گفت: حوزه‌های علمیه باید افرادی که می‌خواهند وارد حوزه شوند را از نظر ذوق افراد، فقهی و منبری مورد آزمایش قرار دهند.

حوزه‌های علمیه ذوق فقهی و منبری افراد را مورد سنجش قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله جعفر سبحانی، صبح امروز در مراسم عمامه‌گذاری 9 نفر از طلاب استان یزد اظهار داشت: روحانیت و علما همواره در سنگر دفاع از تشیع بوده‌اند و آنها در این زمینه ادامه دهنده راه ائمه معصومین (ع) هستند.

وی عنوان کرد: امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) در مقابل تفرقه‌افکنی‌های خوارج علیه شیعیان پاسخگو بودند و در زمان امام صادق (ع)، ایشان نیز اقدامات بسیاری برای دفاع از تشیع انجام دادند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: در غیبت کبری نیز علمای ما سینه سپر کرده‌اند و از تشیع دفاع می‌کنند همانگونه که امام حسن عسگری نیز فرمودند: علمای ما سنگرنشین و محافظ و مراقب اسلام و انقلاب هستند.

این مرجع عالیقدر عنوان کرد: مسئولیت علما، روحانیون و طلاب در شرایطی که اینترنت و ماهواره به دنیا عرضه شده، بسیار خطیر و بزرگ‌تر است و افرادی که لباس طلبگی بر تن می‌کنند باید مورد آزمایش قرار گیرند.

وی با اشاره به اثرگذاری آمریکا بیان کرد: امروز مسئله‌ای در آمریکا مطرح می‌شود و ساعتی بعد این مسئله در دنیا پخش می‌شود و آثار خود را بر جای می‌گذارد.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه امروز مسئولند تا افراد را آزمایش کنند و ذوق آنها، علاقه به فقه و منبر را مورد سنجش قرار دهند تا استعداد افراد را پیدا کنند و از این طریق حوزه‌های علمیه به سمت تخصصی شدن پیش بروند.

این مرجع عالیقدر عنوان کرد: اکنون شرایطی است که باید یک سایت وهابی‌ستیز توسط حوزه‌های علمیه راه بیفتد تا هرچه وهابیون مطرح می‌کنند، بتوانند به صورت تخصصی جواب آن را بدهند و آن را به زبان‌های مختلف دنیا منتشر کنند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: همان طور که دشمنان دین اسلام و تشیع سلاح دارند، ما نیز باید سلاح علمی داشته باشیم.

وی با اشاره به مجهز بودن امام خمینی (ره) به سلاح علم عنوان کرد: در سال 1322 شمسی در تهران فرد ابلهی کتابی به نام اسرار هزار ساله را منتشر کرد و علمای ایران برای پاسخگویی به آن آماده نبودند که در چنین شرایطی امام خمینی (ره) درس را تعطیل کرد و در خانه نشست و کتاب را خواند و کتاب اسرار را در جواب این کتاب نوشت.

این مرجع عالیقدر در بخش دیگری از سخنان خود استان یزد را از لحاظ بیوتات علمی فوق‌العاده و منحصر به فرد خواند و گفت: از عظمت بزرگانی که در یزد بوده‌اند باید انگشت حیرت به دندان گزید.

آیت‌الله سبحانی، بیوت مدرسی‌ها، فرساد، شیخ غلامرضا خراسانی، اعرافی و... را هر کدام وزنه‌ای در استان یزد دانست و افزود: یزد استعدادهای بسیاری در خود دارد و یکی از سه نقطه‌ای است که خواستگاه دین و علم در ایران است.

وی همچنین با اشاره به سابقه درخشان یزد به لحاظ دوری از گناه و جرم و فساد، عنوان کرد: در سال 1324 تنها یک زندانی در یزد بود و او نیز یزدی نبود.

این مرجع عالیقدر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از دانش‌آموزان می‌خواهیم تا وقت نگذشته، برای ثبت‌نام مراجعه کنند و استعداد خود را در این زمینه محک بزنند.

آیت‌الله سبحانی در مورد عمامه‌گذاری طلاب یزدی عنوان کرد: افرادی که امروز عمامه گذاشتند، رسما سرباز امام زمان (عج) شدند و در جامعه باید به لحاظ اخلاق، رفتار، علم و دین نمونه باشند.

وی اذعان داشت: علما و روحانیون اگر بخواهند موفق شوند باید یک کار و یک راه را پیش بگیرند و اگر بخواهند دو یا سه کار و مسئولیت داشته باشند، راه به جایی نخواهند برد.

در این مراسم، عمامه‌گذاری 9 نفر از طلاب یزدی توسط آیت‌الله جعفر سبحانی انجام شد.

انتهای پیام/2464/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول