اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان خبر داد

حضور 9 هزار نفر در طرح تربیت حفاظ در استان زنجان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از حضور 9 هزار نفر در طرح تربیت حفاظ قرآنی در استان زنجان خبر داد.

حضور 9 هزار نفر در طرح تربیت حفاظ در استان زنجان

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سازمان اوقاف و به تبع آن اداره کل اوقاف استان زنجان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور نسبت به اجرای طرح تربیت حفاظ قرآنی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات مطلوبی در خصوص تربیت حفاظ قرآنی در استان زنجان صورت گرفته است، افزود: حافظان زنجانی شامل حافظان کل قرآن و حفاظ چند جزء قرآن کریم هستند..

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اداره کل اوقاف تربیت حفاظ قرآنی است، یادآور شد: تاکنون مسابقات قرآنی بسیاری توسط اداره کل اوقاف استان زنجان برگزار شده است.

این مسئول همچنین به اجرای طرح تربیت حفاظ قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: تا امروز قریب به 9 هزار نفر برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

خدابنده‌لو با بیان اینکه آزمون مربوط به طرح تربیت حفاظ قرآنی نهم اسفند ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، پیش‌بینی کرد: تا آن روز تعداد افرادی که برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند تا 9 هزار و 500 نفر نیز برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه از زمان آغاز طرح تربیت حفاظ تاکنون قریب به 8 هزار حافظ قرآنی در استان تربیت شده‌اند، ادامه داد: این تعداد از یک تا 30 جزء قرآن را حفظ کرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه اغلب افرادی که اقدام به حفظ قرآن کرده‌اند از بین نوجوانان و کودکان هستند، بیان کرد: این امر نشان از تبیین فعالیت‌های قرآنی در بین قشر نوجوان و جوان دارد.

این مسئول در ادامه به سایر فعالیت‌های قرآنی اداره کل اوقاف اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن به صورت استانی و شهرستانی، برگزاری محافل انس با قرآن با دعوت از قاریان کشوری و بین‌المللی و ... نیز از دیگر اقداماتی است که به صورت مستمر توسط اداره کل اوقاف انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول