اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری از 18 اسفند در زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری از 18 اسفند ماه در زنجان خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری از 18 اسفند در زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سالانه قریب به 50 طرح فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اجرایی اداره کل اوقاف به صورت مناسبتی در طول سال اجرایی می‌شود، اضافه کرد: یکی از این طرح‌های مناسبتی آرامش بهاری است که چند روز قبل از آغاز سال نو این طرح اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود، گفت: ارتقای سطح فرهنگی و همچنین بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

این مسئول با بیان اینکه امسال اجرای طرح آرامش بهاری از 18 اسفند ماه در جوار بقاع متبرکه استان صورت می‌گیرد، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای این طرح تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

باقری شمار امامزادگانی که طرح آرامش بهاری در آن اجرا می‌شود را 37 مورد اعلام کرد و یادآور شد:  امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی توسط اداره کل اوقاف استان برای لحظه تحویل سال نو در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های قابل اجرای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همگام با سراسر کشور اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدماتی و تسهیلات برای زائران و... است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اجرای برنامه‌های قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه‌سرایی و قرآئت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل به مناسبت لحظه تحویل سال عنوان کرد و افزود: پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان برای زائران نوروزی را نیز از برنامه‌های اجرایی در جوار امامزادگان از دیگر برنامه‌های اجرایی همزمان با تحویل سال نو است.

این مسئول همچنین به برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های شاخص استان اشاره داشت و متذکر شد: برپایی غرفه‌های پاسخگویی به شبهات دینی زائران گردشگر، برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران و غرفه کودک نیز از دیگر برنامه‌‌هایی است که در جوار امامزادگان استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول