اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه کشاورزی رضوی خبر داد

تولید 30 هزار تن محصول در کشاورزی رضوی

مدیرعامل مؤسسه کشاورزی رضوی از تولید سالانه 30 هزار تن انواع محصول غله و صیفی‌جات خبر داد.

تولید 30 هزار تن محصول در کشاورزی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حسن جمشیدی با اشاره به اینکه طی سال جاری، یک هزار و 200 هکتار از اراضی این شرکت به کشت محصول غله و صیفی‌جات اختصاص یافت، گفت: از این سطح حدود 30 هزار تن انواع محصول شامل گندم، جو، کلزا، چغندر قند، جالیز، پنبه، یونجه و ذرت علوفه‌ای تولید ‌شده که با انجام تمهیدات و به کارگیری روش‌های علمی، تولید این محصولات در واحد سطح نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: تولید بیش از 3 هزار و 500 تن محصول جالیزی سالم شامل خربزه و هندوانه از تولیدات دیگر این موسسه است که در سال جاری با سطح زیر کشت 130 هکتار به بازار عرضه شده است.

جمشیدی همچنین با اشاره به اینکه این موسسه دارای 2 هزار رأس دام داشتی است، گفت: از این تعداد دام، سالانه بیش از 100 تن گوشت قرمز برای مصرف در مهمان‌سرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) تأمین و تولید می‌شود.

مدیرعامل موسسه کشاورزی رضوی تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت در راستای تولید محصولات با بازده اقتصادی بیشتر، افزایش کشت چغندر و کشت گیاهان جالیز در سال آینده با امکان استفاده از فروش محصول نوبرانه و امکان فروش این محصول در بازارهای خارج از کشور از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این شرکت به شمار می‌آید.

این مسئول متذکر شد: یکی از مهم‌ترین اهداف این موسسه، تولید محصول سالم با کمترین هزینه و اصلاح الگوی کشت است که در این رابطه افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب از اهمیت ویژه برخوردار است.

انتهای پیام/2202/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول