اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اسدآباد تاکید کرد

ضرورت نصب GPS بر روی تاکسی‌ها در اسدآباد

معاون فرماندار اسدآباد گفت: نصب GPS بر روی تاکسی‌ها و سایر ناوگان حمل و نقل بین‌شهری و درون‌شهری برای کنترل بیشتر یکی از ضروریات است.

ضرورت نصب GPS بر روی تاکسی‌ها در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، نادر ملایی صبح امروز در کمیته صیانت از حقوق شهروندی و انضباط اجتماعی اسدآباد با اشاره به دستورالعمل ابلاغی در زمینه حقوق شهروندی مبنی بر مدیریت ناوگان حمل و نقل شهری و بین‌ شهری، اظهار داشت: این دستورالعمل به عنوان یک چارت سازمانی، اهدافی را دنبال می‌کند که در دستور کار است.

وی افزود: بر اساس آمارها سالانه 20 هزار نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در سطح کشور جان خود را از دست می‌دهند.

معاون فرماندار اسدآباد در ادامه ایران را جزء 10 کشور اول از لحاظ بروز حوادث جاده‌ای خواند و گفت: سه عامل انسانی، خودرویی و جاده‌ای در تصادفات جاده‌ای دخیل است و البته دو عامل شرایط اقلیمی و مدیریت ترافیک نیز در میزان حوادث جاده‌ای تأثیر بسزایی دارد.

وی با تأکید بر نصب GPS بر روی تاکسی‌ها و سایر ناوگان حمل و نقل بین‌شهری و درون‌شهری برای کنترل بیشتر، خاطرنشان کرد: GPSهای آنلاین امکان اخطار صوتی و تصویری را به راننده متخلف داده و در صورت بی‌توجهی خودرو متوقف می‌شود.

ملایی یادآور شد: برآوردها نشان می‌دهد که اگر 30 هزار کیلومتر از جاده‌ها تحت مدیریت هوشمند قرار می‌گرفت شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای تا 50 درصد، خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان 361 دستگاه وسیله نقلیه در ناوگان حمل و نقل درون‌شهری وجود دارد، افزود: از این تعداد 346 دستگاه تاکسی در شهر و 303 دستگاه تاکسی روستایی و 15 دستگاه مینی‌بوس فعال است.

معاون فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه 142 دستگاه وسایل نقلیه نیز در ناوگان برون‌شهری فعال است، تصریح کرد: از این تعداد 51 دستگاه مینی‌بوس در خط همدان، 20 دستگاه خط کرمانشاه - کنگاور، 65 دستگاه سواری مسافربری و 6 دستگاه اتوبوس در حمل و نقل برون‌شهری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هفت شرکت تعاونی مسافربری نیز در شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد دو شرکت مسافربری سواری، دو شرکت مینی‌بوس و سه شرکت اتوبوس فعال است.

ملایی یکی از مشکلات اساسی شهرستان را بحث ترافیکی خواند و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی زیر نظر سازمان حمل و نقل می‌تواند در ارتقای توجه به مقررات و قوانین مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/89008/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول