اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر کاشان خبر داد

حضور اثر فیلم‌ساز کاشانی در جشنواره چنای هند

مسئول انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر کاشان از انتخاب انیمیشن کوتاه «خط مرزی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد کندی کارگردان کاشانی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه چنای هند 2014 خبر داد.

حضور اثر فیلم‌ساز کاشانی در جشنواره چنای هند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رضا بهمنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انیمیشن کوتاه «خط مرزی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد کندی و تهیه‌کنندگی سمیه هاشمیان برای شرکت در بخش مسابقه انیمیشن کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه چنای هندی 2014 انتخاب شده است.

وی افزود: داستان این انیمیشن درباره فرمانده‌ای است که برای حمله و تصاحب آن طرف خط مرزی، هفت قانون را وضع می‌کند و معتقد است که قانون اول برای جنگیدن باید انگیزه ایجاد کرد و کشته شدن هم‌نوع انگیزه خوبی برای حمله است.

مسئول انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر کاشان اضافه کرد: از ایران در بخش مسابقه انیمیشن کوتاه «خط مرزی» و همچنین در بخش غیر رقابتی دو انیمیشن کوتاه «بچه گربه» و «اینجا پول برای ماهی است» شرکت دارند.

به گفته وی، انیمیشن محمد کندی فردا جمعه دوم اسفندماه ساعت 14 در مرکز علم و فرهنگ روسیه و یکشنبه چهارم اسفندماه جاری در مؤسسه فیلم سیواجی گانسان به اکران در می‌آید.

بهمنی تصریح کرد: تاکنون فیلم‌های کوتاه در بخش جانبی جشنواره اصلی چنای هند مورد بررسی قرار می‌گرفت که امسال بخش فیلم‌های کوتاه به صورت مستقل برگزار می‌شود.

بهمنی بیان داشت: در این جشنواره حدود 350 اثر در بخش فیلم شرکت دارند که تنها تعداد معدودی فیلم از کشورهای آلمان، لهستان، اسپانیا، انگلستان، ترکیه، روسیه، بنگلادش، هند، آمریکا، قطر، سوریه، استرالیا، مصر، ایرلند، استونی، هلند، سوئیس، قطر، فرانسه و ایران در چند بخش این جشنواره انتخاب شده‌اند.

مسئول انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان خاطرنشان کرد: در این جشنواره هشت فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه مستند، 14 فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی، 10 فیلم در بخش رقابتی انیمیشن کوتاه، 19 فیلم در بخش بررسی فیلم‌های کوتاه ترکیه، هشت فیلم در بخش بررسی فیلم‌های کوتاه فرانسه، 10 فیلم در بخش بررسی فیلم‌های کوتاه استونی و 14 فیلم در بخش فیلم‌های کوتاه هند شرکت دارند.

بهمنی در ادامه با اشاره به حضور سه نفر از شخصیت‌های برجسته عرصه سینما به عنوان هیئت داوران جشنواره یادآور شد: تندیس، لوح تقدیر و جایز نقدی به بهترین فیلم، دومین اثر برتر و جایزه ویژه داوران از جمله جوایز این جشنواره است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره همه ساله در شهر چنای هند برگزار می‌شود، متذکر شد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه چنای هند 2014 از امروز پنجشنبه اول اسفندماه آغاز و تا روز دوشنبه هفته آینده پنجم اسفندماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/2406/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول