اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده عنوان کرد

فعالیت 16 واحد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در خدابنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: در حال حاضر 16 واحد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده فعال است.

فعالیت 16 واحد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

وی فعالیت واحدهای صنایع تبدیلی و بسته بندی در شهرستان خدابنده را یادآور شد و گفت:‌ در حال حاضر در این شهرستان تعداد 16 واحد فعال صنایع تبدیلی و بسته‌بندی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با اشاره به ظرفیت تولید این تعداد واحد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این واحدها 72 هزار تن است.

این مسئول به بخش‌هایی که واحدهای فوق فعالیت می‌کنند اشاره و عنوان کرد: این واحدها در بخش‌های پاک‌کردن و بسته‌بندی حبوبات، درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب زمینی، تهیه خوراک آماده دام، محصولات لبنی و تولید ورمی کمپوست و فعالیت می‌کنند.

عیوضی با اشاره به میزان تولید محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده تصریح کرد: میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان 600 هزار تن است.

وی به ظرفیت شهرستان خدابنده برای توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و بسته‌بندی اشاره و بیان داشت: این شهرستان بستر مناسبی را برای گسترش صنایع تبدیلی و بسته‌بندی دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به عمده محصولات تولیدی این شهرستان اشاره و اضافه کرد:  گندم و سیب زمینی از عمده محصولات زراعی این شهرستان به شمار می‌رود.

این مسئول میزان تولید گندم و سیب زمینی در شهرستان خدابنده را یادآور شد و تصریح کرد: 200 هزار تن میزان تولید گندم و 150 هزار تن میزان تولید محصول سیب زمینی این شهرستان است.

عیوضی به میزان تولید محصولات باغی شهرستان خدابنده اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان 58 هزار تن است.

وی همچنین با اشاره به میزان تولید محصولات دامی شهرستان خدابنده گفت: این میزان 43 هزار تن است که شیر و گوشت قرمز و گوشت سفید و... را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت تولید محصولات کشاورزی شهرستان خدابنده افزایش قابل توجهی داشته به عوامل تاثیرگذار در این افزایش اشاره و عنوان کرد: گسترش شیوه‌های نوین تولید و تنوع کشت از جمله این عوامل است.

این مسئول متذکر شد: افزایش ضریب مکانیزاسیون، افزایش بهره‌وری تولید و راندمان آبیاری از طریق اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در سطح 14 هزار و 400 هکتار از دیگر عوامل مهم در افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده است.

عیوضی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده زمینه‌ای مناسب برای افزایش واحدهای صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/73010/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول