اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوباره‌کاری‌ها در اردبیل بیداد می‌کند

تندیس شهید باکری تعویض و فرهنگسرای سوم خرداد تجدید بنا می‌شود

در حالی که کمتر از دو سال از نصب تندیس شهید باکری و چند صباحی از فعالیت فرهنگسرای سوم خرداد در دوره جدید بازسازی می‌گذرد شهرداری قرار است سال آینده به تعویض تندیس شهید باکری و تجدید بنای فرهنگسرای سوم خرداد اقدام کند.

تندیس شهید باکری تعویض و فرهنگسرای سوم خرداد تجدید بنا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل در آخرین جلسه بررسی بودجه سال 93 شهرداری اردبیل که صبح امروز برگزار شد، در حوزه زیباسازی به احداث و نصب هفت المان شهری و تندیس رای دادند که بر اساس آن قرار است در اردبیل تندیس شهید باکری تعویض شده و برای میادین شیخ‌صفی، 15 خرداد، میدان شریعتی، ججین، ارتش و شهرک دادگستری اردبیل تندیس‌ها و المان شهری طراحی و اجرا شده و نصب شود.

ولی نعمتی یکی از اعضای شورای شهر اردبیل با بیان اینکه مشکل زیباسازی در اردبیل جز با مستندسازی تمام نقاط شهر برجسته نشده و جلوه‌گر نمی‌شود، اظهار داشت: ما بهتر است یک مستندسازی در شهرمان با بهره‌گیری از هنرمندان و دوربین به دستان انجام دهیم تا با مقایسه این وضعیت با شهرهای دیگر متوجه شویم که چقدر در زیباسازی شهر به ویژه رنگ‌آمیزی نورپردازی و تنوع نداشتن فضاهای شهری با مشکل و نواقصی روبرو هستیم.

سلامت صفری دیگر عضو شورای شهر اردبیل از تهیه طرح جامع زیباسازی شهری خبر داد و گفت: کمیسیون زیباسازی شهرداری اردبیل را موظف کرده است تا این طرح جامع را به سرعت تهیه کرده و به تصویب شورا برساند تا تمامی طرح‌ها و برنامه‌های شهری با اولویت انجام شود.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل خواستار پاک‌سازی جلبک‌ها از رودخانه بالیقلو اردبیل شدند که در این زمینه مصوب شد شهرداری منابع اعتباری ویژه‌ای را برای بهره‌گیری از شیوه‌های جدید در پاکسازی و از بین بردن جلبک‌های فصلی در رودخانه بالیقلو انجام دهد.

فرهنگسرای سوم خرداد بازسازی می شود

اما در بودجه سال آینده شهرداری منابع اعتباری برای بهسازی و بازسازی فرهنگسرای سوم خرداد تدارک دیده شده است که ولی نعمتی از اعضای شورای شهر اردبیل در دفاع از جایگاه هنر و تلاش بی‌ادعای هنرمندان اردبیلی بیان داشت: فرهنگسرای سوم خرداد باید به گونه‌ای تعمیر و بازسازی شود تا محل تمرین و اجرای هنرمندان در حوزه‌های مختلف باشد.

اعضای شورای شهر اردبیل در این جلسه همچنین به تملک اراضی مربوط به آقاباقر، پارکینگ‌های شهری، توسعه بهشت زهرا و .. رای دادند که شهرداری قرار است برای تامین اعتبار 11 میلیارد تومانی نسبت به تملک اراضی یاد شده اقدام کند.

اعضای شورای شهر اردبیل همچنین از شهردار خواستند تا برای جلوگیری از پراکندگی حضور مسافران در پارک‌ها و میادین مختلف و چادرزنی‌های متفاوت‌ آنها کمپی را احداث کرده و مسافران فصول مختلف سال را به این مکان‌ها هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با بررسی رقم 1.5 میلیون تومانی هزینه رفاهی برای هر یک از کارکنان شهرداری با توجه به اهمیت امر ازدواج و تولد فرزند مبالغ پیشنهادی شهرداری را در این دو بخش و همچنین تجلیل از بازنشستگان افزایش دادند تا کارکنان شهرداری با روحیه مضاعف در این زمینه فعالیت کنند.

انتهای پیام/62004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول