اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

تمبر شهدای ثبت اسناد در مازندران رونمایی می‌شود

دبیر یادواره پدران آسمانی شمال کشور گفت: برای نخستین بار تمبر شهدای ثبت اسناد در شهرستان نور رونمایی می‌شود.

تمبر شهدای ثبت اسناد در مازندران رونمایی می‌شود

عباسعلی زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فریدونکنار گفت: اداره کل ثبت اسناد مازندران به منظور ارتقای فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت به‌ویژه در سطح دفاع مقدس برنامه تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در ادارات ثبت اسناد استان‌های شمالی کشور با محوریت مازندران را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: بسترهای لازم برای تشکیل ستاد یادواره از ماه‌ها پیش فراهم شد و در دو ماه گذشته جلسات متعدد کارشناسی برای چگونگی روند کمی و کیفی به مرحله اجرا و برگزاری رسیده است.

معاون ثبت اسناد و املاک مازندران اظهار داشت: حس قدرشناسی و وظیفه اخلاقی کمک می‌کند که قدرشناس تمام کسانی باشیم که به خاطر امنیت، حفظ استقلال و آزادی میهن اسلامی، عزیزترین مایه وجودی خود را تقدیم کردند.

این مسئول ادامه داد: یکایک شهدای دفاع مقدس بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع از شرف و کیان ملت ایران اسلامی از جان خود گذشتند.

به گفته زارع، یادواره شهدا فرصت مغتنمی است تا شهادت‌طلبی و از خود گذشتگی جوانان این مرز و بوم را برای نسل حاضر معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیل ستاد در مرکز استان به ریاست مدیرکل ثبت مازندران و همچنین تشکیل ستادهای مشابه در استان‌های گیلان و گلستان، نخستین فعالیت برای برگزاری مراسم بوده است.

این مسئول با بیان اینکه نشست مشترکی با اعضای ستاد در دفتر مدیرکل ثبت مازندران داشتیم، بیان داشت: آغاز به کار کمیته‌ها در دو ماه اخیر بوده که با تشکیل کمیته‌های شش گانه شامل استانی، اجرایی، حفاظت و امنیت، فرهنگی- علمی و پژوهشی، مالی و پشتیبانی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی محقق شده است.

دبیر یادواره پدران آسمانی شمال کشور تصریح کرد: در دو ماه اخیر هشت جلسه در ستاد یادواره برگزار شده و جلسات مشابه نیز در منطقه غرب مازندران به محوریت شهرستان نور با حضور فرماندار این شهرستان و فرزندان شاهد منطقه و همچنین جلسه‌ای در دفتر کار مدیرکل ثبت اسناد استان برای منطقه شرق مازندران برگزار شده است.

وی با تشکر ویژه از فرمانداری شهرستان نور گفت: اعضای ستاد از مسجد محل برگزاری یادواره پدران آسمانی در مسجد دانشگاه تربیت مدرس شهرستان نور و جوار قبر دو تن از شهدای والامقام گمنام دفاع مقدس بازدید کردند.

زارع ادامه داد: جمع‌آوری آثار شهدا شامل وصیت‌نامه، عکس و مستندسازی مدارک و شماره‌های تماس انجام شده و ارسال پیامک با محوریت شهدا به مدیران استانی و فرزندان شاهد و شاغل در ادارات ثبت سه استان را نیز داشتیم.

به گفته دبیر یادواره پدران آسمانی شمال کشور، نشست و برقراری تعامل با روابط عمومی سپاه پاسداران استان و بنیاد شهید امور ایثارگران در راستای برخورداری از تجربیات این نهادها اجرایی شده است.

معاون ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: فرزندان شاهد شاغل ما شامل 57 نفر هستند که 27 نفر از ثبت اسناد مازندران، 12 نفر از ادارات ثبت گلستان و 18 نفر نیز در ثبت اسناد و املاک استان گیلان مشغول خدمات‌رسانی به مردم ولایت‌مدار استان‌های شمالی کشور هستند.

زارع اذعان داشت: طراحی لوگو یادواره و فضاسازی محیطی به بهترین نحو، هماهنگی با اداره کل پست مازندران برای رونمایی از تمبر یادبود شهدای گران‌قدر و اجرای زنده سرود ملی توسط گروه موزیک نیروی دریایی منطقه نوشهر را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/86022/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول