اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد

ارزش 3 هزار میلیارد تومانی شبکه راه‌های کردستان / کشته شدن 266 نفر در سال‌جاری

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ارزش شبکه راه‌های استان 3 هزار میلیارد تومان بوده و نگهداری از این سرمایه نیازمند اختصاص اعتبارات است.

ارزش 3 هزار میلیارد تومانی شبکه راه‌های کردستان / کشته شدن 266 نفر در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدراشد مدرس‌گرجی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش 3 هزار میلیارد تومانی شبکه راه‌های استان گفت: نگهداری از این سرمایه نیازمند اختصاص و جذب به موقع اعتبارات است.

به گفته وی، میزان اعتبارات اختصاص یافته به بحث راهداری استان در سال‌جاری 16 میلیارد تومان بوده که با گذشت 11 ماه تنها 5 درصد برابر با یک‌میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: تنها هزینه خط‌کشی وسط جاده‌ها با صرفنظر از کناره‌های آن به دلیل کمبود اعتبار بیش از 5 میلیارد تومان است.

مدرس‌گرجی در مورد وضعیت راه‌های استان نیز اظهار کرد: راه‌های استان استاندارد فرعی را دارند اما عملکرد آنها ترانزیتی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بار ترانزیتی جاده‌ها و راه‌های استان باید در زمینه ارتقاء راه‌ها و تبدیل آنها به بزرگراه‌ها اقدامات اساسی صورت بگیرد و این مهم بدون اختصاص اعتبارات لازم امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گفته مدیر راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان، از نظر نگهداری و ایمن‌سازی جاده‌های موجود مشکلی نداریم اما انجام برخی از کارها به منظور ارتقاء امنیت جاده‌های به ویژه حذف پیچ‌ها نیاز به اعتبار دارد و اعتبارات راهداری پاسخگو نیست.

مدرس‌گرجی با اشاره به آمار تلفات جاده‌های استان طی 8 ماهه نخست امسال گفت: بیش از 266 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در این استان جان باخته‌اند.

به گفته مدیر راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان، 161 نفر از این تعداد به محض تصادف و در صحنه جان باخته و 105 نفر نیز در مسیر و مراکز درمانی جان خود را از داده‌اند.

به گفته مدرس‌گرجی، این آمار نشان می‌دهد که در استان ما در زمینه انتقال مصدومین ناشی از تصادفات به مراکز درمانی با مشکل و بحران مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه عامل انسانی مهم‌ترین عامل در وقوع تصادفات جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: براساس آمار و بررسی‌های صورت گرفته بیش از 90 درصد عامل وقوع تصادفات انسانی است.

مدیر راه اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه استان کردستان در طول چهار سال گذشته در زمینه تلفات جاده‌ای کاهش داشته است، گفت: در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در سال گذشته رتبه دوم کشوری را داشته‌ایم.

انتهای پیام/79002/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول