اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

برای برون‌رفت از بحران بیکاری باید از تولید حمایت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: برای برون‌رفت از بحران بیکاری باید از تولید حمایت شود.

برای برون‌رفت از بحران بیکاری باید از تولید حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی همتی عصر امروز در آیین برگزاری سومین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان فارس با اشاره به رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام هم و غم دولت حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده است امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری در این راستا انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به انتقادات وارد شده به روند توزیع سبد کالا ابراز داشت: دولت در عین حال تمام انتقادات مطرح شده توزیع سبد کالا را انجام داد و این روند سال آینده نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه توزیع سبد کالا در راستای حمایت از تولیدکنندگان انجام شد، افزود: مرغداری‌ها و تولیدکنندگان تخم مرغ با مشکل مواجه شده و در آستانه حذف از چرخه تولید بودند که این امر توانست آنها را از بحران نجات دهد.

همتی با بیان اینکه دولت تمام انتقادات را به جان خرید اما سبد کالا را توزیع کرد تصریح کرد: این اقدام دولت از بحران نقدینگی که جامعه ما به‌شدت با آن درگیر است تا حدودی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نقدینگی در جامعه از مرزهای تولیدی خارج شده و به سمت کارهای غیرضروری با آثار زیانبار رفته است، خاطرنشان کرد: برای خارج شدن از رکود باید از تولید حمایت کرد و توزیع سبد کالا نیز در همین راستا انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ابراز داشت: دولت می‌توانست سبد کالا را نیز در قالب یارانه نقدی ارائه دهد اما به دلیل آثار منفی آن به شکل دیگری عمل کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات صنایع فعال در فارس گفت: صنایع این استان با مشکلات فراوانی مواجه هستند که برای رفع مشکلات آنها مصمم هستیم.

همتی افزود: در دوماهه گذشته مشکلات 760 صنایع بزرگ و کوچک این استان را شناسایی کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی یک پروسه شش ماهه با ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی و سایر بانک‌ها نسبت به حل مشکلات آنها اقدام می‌‌کنیم.

وی گفت: تنها راه نجات و برون‌رفت از فضای فعلی و بیکاری رنج‌آوری که بر این استان سایه افکنده، حمایت از تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: برای رفع بحران بیکاری باید نسبت به ایجاد کارخانجات تولیدی اقدام کرد.

وی افزود: اگر تولید را محور کار خود قرار دهیم می‌توان امیدوار بود حداقل بخشی از اشتباهاتی که در گذشته شکل گرفته جبران شود.

همتی در پایان یادآور شد: به دلیل اینکه در گذشته تولید را رها کردیم واسطه‌گری و دلالی ارزش پیدا کرد و اصل شد و گرنه فارس استانی است که بزرگ‌ترین کارخانجات در آن احداث شده بود.

به گزارش فارس، سومین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان فارس با حضور مسئولان ملی و استانی در تالار احسان شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول