اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد در جمع دانشجویان تشریح کرد

ماجرای مناظره با شهردار سابق مشهد/ وجود ضعف در مدیریت اشتغال

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با درخواست رئیس صدا و سیمای خراسان رضوی مناظره تلویزیونی بین بنده و آقای پژمان شهردار سابق مشهد گذاشته شد که متاسفانه این مناظره محقق نشد.

ماجرای مناظره با شهردار سابق مشهد/ وجود ضعف در مدیریت اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد کمال سروی‌ها امشب در همایش دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد اظهار داشت: این سومین دانشگاهی است که به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آن حضور پیدا می‌کنم و خوشحالم که از نزدیک با دانشجویان در ارتباط هستم و این وظیفه ماست که چهره به چهره با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشیم و انتظاراتشان را برآورده سازیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز پاسخگوی مردم هستند، اظهار کرد: حضرت آقا همیشه پاسخگوی مردم بوده و از مسئولان هم خواسته‌اند شفاف به سؤالات مردم جواب دهند ولی متاسفانه این امر در مسئولان رده پائین جامعه کمتر اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: باید اقشار مختلف جامعه و در رأس آنها دانشجویان فضای پرسش و پاسخ را به وجود بیاورند تا اگر در سازمان یا ارگانی مشکلی بود این مشکل حل شود و حتی اگر مدیری در یک پروژه عیب و ایرادی داشت چرا نباید این عیب و ایراد گفته شود.

وی با بیان اینکه من از همه دانشجویان خواهش می‌کنم به این عرصه ورود پیدا کنند، تاکید کرد: اگر دانشجویان فضای پرسش و پاسخ را در جامعه به وجود بیاورند، دیگر اقشار مردم هم با این فضا بیشتر آشنا می‌شوند و آنها هم در این فضا شرکت خواهند کرد.

سروی‌ها با اشاره به اینکه اقشاری از مردم برای گذراندن زندگی روزه دچار مشکل هستند، اظهار کرد: متاسفانه اقشاری از مردم برای گذراندن زندگی روزمره خود نیز دچار تنگدستی شدیدی هستند که باید مسئولان به این قشر از جامعه کمک کنند.

وی افزود: خوشبختانه کشور ما به دلیل داشتن منابع طبیعی فراوان در هر حوزه‌ای می‌تواند اشتغال‌زایی انجام دهد ولی ما متاسفانه در این 35 سال بعد از انقلاب در حوزه اشتغال پیشرفت چشمگیری نداشتیم که این ضعف مدیریتی در کشور را نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تا نیمه اسفند در سطح شهر مشهد 60 ایستگاه دوچرخه‌سواری فعال خواهد شد و برای بانوان نیز در پارک‌های بالای 5 هزار متر ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری فعال خواهد شد.

وی در خصوص المان‌های شهری اظهار داشت: در مصوبات شورای شهر سوم برای اینکه چه تعداد المان در سطح شهر وجود داشته باشد مصوبه‌ای نداشتیم و شهرداری در بعضی از مناطق المان گذاشت که اصلاً برای شورای شهر سابق توجیه مالی نداشت که بالغ بر 3 میلیارد هزینه این المان‌ها شده بود.

سروی‌ها اضافه کرد: در شورای شهر چهارم اصلاحاتی در این خصوص انجام گرفت و با تغییر مدیریتی و آمدن مدیران متخصص در حوزه زیباسازی شهری، با هزینه بسیار کمتر شهر زیباتری خواهیم ساخت. 

وی در خصوص نظارت بر شهرداری‌های مناطق مختلف گفت: ما در شورای شهر یک قوای نظاره‌گر تشکیل داده‌ایم که در مناطق مختلف شهرداری نظاره‌گر فعالیت آنها است ولی باز هم از مردم می‌خواهیم اگر در منطقه‌ای تخلفی دیدند با ما در میان بگذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری تصریح کرد: در نشست دوستانه‌ای که با اعضای شورای شهر تهران بود، این موضوع مطرح شد که برای شهر ایرانی و اسلامی چه کاری انجام دادید چرا کارشناسان شهری ما در جلسه‌ای کنار هم نمی‌نشینند تا با هم بر ای ساختن شهر تلاش کنند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بین شما و شهردار سابق مناظره‌ای انجام نگرفت، گفت: در بحث مناظره بین بنده و شهردار سابق قرار بود با درخواست حجت‌الاسلام نهاوندیان رئیس صدا و سیمای خراسان رضوی مناظره‌ای شود و حتی ساعت و تاریخ آن هم مشخص شد ولی آقای پژمان به مسافرت غیرمترقبه‌ای رفتند و متاسفانه این مناظره محقق نشد.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول