اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد کرمان:

مهم‌‌ترین وظیفه ثبت اسناد تثبیت مالکیت مردم است

مدیرکل ثبت اسناد کرمان گفت: مهم‌ترین وظیفه ثبت اسناد تثبیت مالکیت حقیقی و حقوقی مردم است.

مهم‌‌ترین وظیفه ثبت اسناد تثبیت مالکیت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، رضا طالبی‌زاده ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان بافت، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ثبت اسناد تثبیت مالکیت حقیقی و حقوقی مردم است.

وی افزود: این نهاد وظایف بسیاری را بر عهده دارد از جمله ثبت اختراع، اجرای اسناد رسمی و ... که بسیاری از مردم و حتی مدیران از آن آگاه نیستند.

مدیرکل ثبت اسناد کرمان تصریح کرد: در سال‌های اخیر برای مکانیزه شده اقدامات زیادی صورت گرفته است، مانند ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی که در 26 شهریور 92 صورت گرفت و خدمت‌رسانی به مردم را آسان‌تر و هزینه‌ها را برای مردم کاهش داد.

وی با بیان اینکه گستره خدمت‌رسانی در ثبت اسناد بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: شفاف‌سازی در ثبت آنی معاملات، اصالت هویت اشخاص و ... بر عهده ثبت اسناد است و تلاش می‌کنیم که برای این اقدامات راه‌کارهایی را عملیاتی کنیم که مردم وقت کمتری را صرف کنند.

طالبی‌زاده بیان داشت: تقریبا 40 درصد پرونده‌های ارجاعی به دادگاه مربوط به اراضی است، اگر ما بتوانیم تمام اراضی موجود را در سامانه‌ای واحد ثبت کنیم، این مشکل‌ها پیش نمی‌آید.

وی افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در موضوع قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبت اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی یک هزار و 348 فقره است که به 263 فقره آنها قرار کارشناسی صادر شده است.

این مسئول در پایان عنوان داشت: شهرستان بافت پنج دفتر اسناد رسمی، سه دفتر ازدواج و یک دفتر طلاق دارد.

انتهای پیام/2446/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول