اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سابق آموزش و پرورش قوچان:

رشد جامعه به میزان رشد دستگاه تعلیم و تربیت بستگی دارد

مدیر سابق آموزش و پرورش قوچان گفت: بدون شک اندازه و رشد هرجامعه‌ای به میزان رشد دستگاه تعلیم و تربیت بستگی داشته و هرچه دستگاه فرهیخته‌تر باشد، انسان‌های فرهیخته‌تری تحویل جامعه می‌دهد.

رشد جامعه به میزان رشد دستگاه تعلیم و تربیت بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا کلیدری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید آموزش و پرورش قوچان در سالن اجتماعات دانشکده سماء این شهرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت در همه‌جا به ویژه در کشور این است که انتظارات بیرونی با فرآیند و محتوا هم‌خوانی ندارد.

وی با بیان این مطلب که انتظارات بیرونی براساس قاعده علت و معلول خطی بوده درصورتی که فرآیند تعلیم و تربیت پیچیده‌تر است، تاکید کرد: بدون شک اندازه و رشد هر جامعه‌ای به میزان رشد دستگاه تعلیم و تربیت بستگی داشته و هرچه دستگاه فرهیخته‌تر باشد انسان‌ها فرهیخته‌تری تحویل جامعه می‌دهد.

کلیدری تصریح کرد: امروز دانش‌آموز در حال یادگیری از اینترنت و رسانه بوده و آموزش و پرورش مسئول یادگیری نیست و در این امر مهجور مانده است.

وی با تاکید بر این موضوع که در حوزه تعلیم و تربیت اجازه آزمون و خطا نداریم، یادآور شد: نگاه به تعلیم و تربیت باید برگرفته از ذهنیت فلسفی باشد که جامعیت و تعمق جزء اصول آن بشمار می‌آید.

مدیر سابق آموزش و پرورش قوچان عنوان کرد: نگاه به آموزش و پرورش باید مترقی بوده و سطح تعلیم و تربیت بالا رود.

وی با اشاره به این مطلب که تنها کتب درسی همه فعالیت‌های آموزش و پرورش در محتوای یادگیری و یاددهی را شامل نمی‌شود، بیان کرد: امروز در شهرستان قوچان 35 هزار و  231 دانش‌آموز در یک هزار و 832 کلاس درس و 529 واحد آموزشی با 3 هزار و  18 معلم به علم‌آموزی مشغول هستند.

کلیدری اضافه کرد: امروز انواع مدارس از جمله مدارس عشایری، معارف اسلامی، استعدادهای درخشان و وابسته در قوچان موجود بوده است و کارشناسی این اداره در سال گذشته توانسته رتبه اول استان را کسب کند.

وی با اشاره به نیازهای شهرستان قوچان در حوزه آموزش و پرورش گفت: درمانگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان، مدارس رضوی و دبیرستان‌های فرهنگ جزء نیازهای مردم شهرستان قوچان در این حوزه بوده که در دوران مدیریت بنده دستور کار قرار گرفته بود.

انتهای پیام/2202/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول