به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا کلیدری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید آموزش و پرورش قوچان در سالن اجتماعات دانشکده سماء این شهرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت در همهجا به ویژه در کشور این است که انتظارات بیرونی با فرآیند و محتوا همخوانی ندارد.
وی با بیان این مطلب که انتظارات بیرونی براساس قاعده علت و معلول خطی بوده درصورتی که فرآیند تعلیم و تربیت پیچیدهتر است، تاکید کرد: بدون شک اندازه و رشد هر جامعهای به میزان رشد دستگاه تعلیم و تربیت بستگی داشته و هرچه دستگاه فرهیختهتر باشد انسانها فرهیختهتری تحویل جامعه میدهد.
کلیدری تصریح کرد: امروز دانشآموز در حال یادگیری از اینترنت و رسانه بوده و آموزش و پرورش مسئول یادگیری نیست و در این امر مهجور مانده است.
وی با تاکید بر این موضوع که در حوزه تعلیم و تربیت اجازه آزمون و خطا نداریم، یادآور شد: نگاه به تعلیم و تربیت باید برگرفته از ذهنیت فلسفی باشد که جامعیت و تعمق جزء اصول آن بشمار میآید.
مدیر سابق آموزش و پرورش قوچان عنوان کرد: نگاه به آموزش و پرورش باید مترقی بوده و سطح تعلیم و تربیت بالا رود.
وی با اشاره به این مطلب که تنها کتب درسی همه فعالیتهای آموزش و پرورش در محتوای یادگیری و یاددهی را شامل نمیشود، بیان کرد: امروز در شهرستان قوچان 35 هزار و 231 دانشآموز در یک هزار و 832 کلاس درس و 529 واحد آموزشی با 3 هزار و 18 معلم به علمآموزی مشغول هستند.
کلیدری اضافه کرد: امروز انواع مدارس از جمله مدارس عشایری، معارف اسلامی، استعدادهای درخشان و وابسته در قوچان موجود بوده است و کارشناسی این اداره در سال گذشته توانسته رتبه اول استان را کسب کند.
وی با اشاره به نیازهای شهرستان قوچان در حوزه آموزش و پرورش گفت: درمانگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان، مدارس رضوی و دبیرستانهای فرهنگ جزء نیازهای مردم شهرستان قوچان در این حوزه بوده که در دوران مدیریت بنده دستور کار قرار گرفته بود.
انتهای پیام/2202/ق30