اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

افغانستان محور گفت‌وگوهای مقام‌های نظامی پاکستان و آمریکا

ژنرال «لوید اوستین» رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) در شهر «راولپندی» با مقام‌های بلند پایه ارتش پاکستان درباره تحولات افغانستان تبادل نظر کرد.

افغانستان محور گفت‌وگوهای مقام‌های نظامی پاکستان و آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، ژنرال لوید اوستین رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) در ملاقات‌ با مقام‌های ارشد نظامی پاکستان از جمله «راحیل شریف» فرمانده ارتش، «راشد محمود» رئیس ستاد مشترک ارتش و «آصف یاسین ملک» معاون وزیر دفاع پاکستان درباره تحولات افغانستان تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش مذاکره با طالبان افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور از دیگر موضوعات مطرح شده بین مقام‌های نظامی پاکستان و آمریکا بود.

به گزارش منابع خبری ملاقات امروز مقام‌های نظامی 2 کشور در شهر راولپندی مقر ارتش پاکستان انجام شد.

رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا با تأکید بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با پاکستان خواستار گسترش همکاری واشنگتن و اسلام‌آباد، در زمینه مبارزه با تروریسم شد.

اوستین تصریح کرد: آمریکا روی کمک پاکستان برای تأمین امنیت مسیر عبور تدارکات ناتو و مسیر خروج نیروهای آمریکایی حساب می‌کند.

این اولین دیدار فرمانده جدید ارتش پاکستان با یک مقام بلند پایه آمریکایی است.

با به چالش کشیده شدن مذاکره صلح دولت پاکستان با طالبان همچنین نزدیک شدن به زمان خروج آمریکا از افغانستان تعامل مقام‌های نظامی پاکستان و آمریکا از اهمیت زیادی برخودار است و چشم‌انداز آینده روابط 2 کشور را تعیین می‌کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول