اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس AFC در گفت‌وگو با فارس:

توانایی ذوبی‌ها با استراتژی تیم هماهنگ نیست/ ذوب‌آهن بدون کارشناس

مدرس AFC گفت: توانایی بازیکنان تیم فوتبال ذوب‌آهن با استراتژی این تیم هماهنگ نیست.

توانایی ذوبی‌ها با استراتژی تیم هماهنگ نیست/ ذوب‌آهن بدون کارشناس

محمود یزدخواستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به شرایط ذوب‌آهن در بازی‌های مختلف این تیم اظهار کرد: محمود یاوری، سرمربی فجر سپاسی شیراز با توجه به نوع مسابقه‌ای که قرار بود بازی کند و آشنایی با تیم ذوب‌آهن و دریافت نکردن گل در این مسابقه از ساختار دفاعی 9 نفره و استفاده از ضد حملات توسط 4 بازیکن تکنیکی و سرعتی خود، برنامه مناسبی را در بازی با ذوب‌آهن انتخاب کرده بود.

وی تصریح کرد: ذوب‌آهن نیز با توجه کمتر به ضد حملات حریف با 6 تا 7 بازیکن در حمله فشردگی بازی را در زمین فجر افزایش داده بود.

مدرس AFC با بیان اینکه در دیدار برابر فجر پیروزی اهمیت بیشتری از کیفیت بازی داشت، ادامه داد: تنها گل تیم شیرازی در دقیقه 15 توسط آرمان رمضانی در پی ارسال از سمت چپ با کنترل و چرخش این بازیکن، روی ضعف فردی سانتوس مدافع خارجی و عدم عکس‌العمل میاتوویچ دروازه‌بان ذوب‌آهن به ثمر رسید و این شکست اصفهانی‌ها را بسیار غمگین کرد.

وی تأکید کرد: ذوب‌آهن در بازی برابر فجر 95 دقیقه خط دفاعی فجر را گرم کرد و تمرین داد.

یزدخواستی در پاسخ به این سئوال که هدف ذوب‌آهن از انجام چنین بازی‌هایی چیست و چرا دیدارهای این تیم هدفمند نیست؟ گفت: این تیم پس از بازی با استقلال در تهران شیوه بازی خود را تغییر داد، حفظ توپ و حملات تدریجی تبدیل شد به بازی مستقیم و تعداد پاس‌های کوتاه و متوسطی که بازی این تیم را زیبا می‌کرد بسیار کاهش پیدا کرد.

وی افزود: ذوب‌آهن برای انجام این شیوه جدید تغییراتی را در سیستم و ترکیب بازیکنان پدید آورد در خط هافبک بهادرانی جلوی مدافعان قرار گرفت، حدادی‌فر به سمت چپ آمد، بیاتی‌نیا از نوک حمله به خط سوم آمد و در کنار عشوری و تبریزی قرار گرفت و در راس حمله میلاد غریبی یا پژمان قرمزی به کار گرفته شدند و سیستم بازی خود را به 4-1-4-1 تغییر داد و توپ از هر نقطه زمین روی خط دفاعی حریف ارسال شد تا در برگشت 4 بازیکن میانی به عنوان موج دوم حمله را از زمین مقابل آغاز کنند.

بازیکن سابق سپاهان گفت: حاصل این شیوه بازی برای ذوب‌آهن در سه بازی اخیر مساوی برابر گسترش فولاد و دو شکست برابر سپاهان و فجر سپاسی بوده و عجیب اینکه در طول این سه بازی با آنکه ناتوانی ذوب‌آهن برای رسیدن به گل مشخص بود اما این تیم حتی با تعویض‌های خود هم اصرار به انجام این بازی بی‌نتیجه داشت.

وی تأکید کرد: در برابر سپاهان 60 دقیقه میلاد غریبی در بازی دیده نشد، مدافعان مرکزی سپاهان هادی عقیلی و خلیل‌زاده به راحتی توپ‌های ارسالی را کنترل و دفع می‌کردند.

یزدخواستی ادامه داد: از نیمه دوم بازی با سپاهان برای استمرار این حرکت ویکتورگوازا را به جلوی خط حمله اضافه کرد که هیچ تدبیری به تیم اضافه نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که ذوب‌آهن باید بر اساس چه سبکی بازی کند افزود: تغییر و انتخاب سبک بازی باید برای اساس توانایی بازیکنان طراحی شود، اما در ذوب‌آهن میلاد غریبی و قرمزی با 175سانتیمتر قد با این شیوه که ذوب‌آهن رو به ارسال‌های بلند می‌آورد چه کاری می‌توانند در خط حمله ذوب‌آهن انجام دهند.

مدرس afc  افزود: کادر فنی ذوب‌آهن به جای اینکه سبک بازی را عوض کند بازیکن را تعویض کرد که این کار اشتباهی است.

وی با بیان اینکه بازیکنانی مانند غریبی و قرمزی برای پست تک مهاجم مناسب نیستند تصریح کرد: در فشردگی بازیکنان در فضای یک نیمه زمین زمانی که بازیکنان سرزن و شوتزن حضور ندارند، ارسال‌های بلند و بی‌هدف تنها برای مدافعان حریف بسیار مطلوب است.

یزدخواستی گفت: فوتبال برای حضور موفق در چنین شرایطی دستورالعمل‌های فنی و کاربردی دارد که باید مدنظر کادر فنی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ذوب‌آهن سه بازیکن خارجی دارد، اضافه کرد: در بازی با استقلال، سپاهان و فجر این تیم روی سه اشتباه سانتوس گل دریافت کرد، در عین حال وزن میاتوویچ و گوازا را حساب کنند و ببینند که این بازیکنان می‌توانند با چنین شرایطی چالاکی لازم را داشته باشند.

مدرس afc ادامه داد: باید در ذوب‌آهن ورود بازیکنان خارجی مورد رهگیری قرار گیرد، بازیکن خارجی هزینه‌های بسیاری دارد بنابراین باید وقتی این بازیکنان قرار است به تیم بپیوندند ارزیابی دقیقی از آنان صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: افرادی که این بازیکنان را به ذوب‌آهن می‌آورند باید فوتبالی باشند و از خانواده وزنه‌برداری، شنا، هندبال یا دیگر رشته‌ها نباشند.

یزدخواستی با بیان اینکه در باشگاه ذوب‌آهن کارشناس وجود ندارد، گفت: تغییراتی که ذوب‌آهن در کادر مربیان خود داد باید نتایج مثبتی را برای این تیم به همراه می‌داشت اما عملا هیچ تغییری در ذوب‌آهن ایجاد نشده است.

وی اضافه کرد: ذوب‌آهن اشتباه فوتبال بازی می‌کند، توانایی بازیکنان با ترکیب بازی این تیم هماهنگ نبوده و همچنین پاسخگوی این سیستم، ترکیب و استراتژی نیست.

انتهای پیام/63020/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول