اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بانک‌های فارس صورت گرفت

پرداخت 280 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس از اعطای 280 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه طی سه سال گذشته به 41 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد خبر داد.

پرداخت 280 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی اللهیاری بعد از ظهر امروز در آیین جشن خودکفایی و توانمندسازی 8 هزار خانوار استان فارس زیر پوشش این کمیته، اظهار داشت: بهترین لحظات کاری ما زمانی است که می‌بینیم خانواده‌ای نیازمند از طریق مساعدت‌ها و فرصت‌ها به مرز خودکفایی و توانمندی رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس ابراز داشت: توانمندی و خودکفایی 8 هزار مددجو مرهون تعامل، ائتلاف و همدلی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به همکاری بانک های این استان در راستای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به خانوارهای نیازمند زیر پوشش کمیته امداد افزود: بانک‌های این استان در سه سال گذشته 280 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به 41 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد اعطا کردند.

اللهیاری ادامه داد: اشتغال امید به زندگی، نشاط و امنیت اجتماعی را به همراه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در حاشیه این جشن خودکفایی اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در شهرستان آباده نیز واگذار می‌شود که این امر بخش عمده‌ای از مشکلات خانواده‌های نیازمند این منطقه را حل می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: به برکت انقلاب اسلامی از سال 1360 تاکنون 65 هزار خانوار زیر پوشش این نهاد در فارس خودکفا و توانمند شده و از چرخه مستمری‌بگیری خارج شده‌اند.

وی با اشاره به ثمرات پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه‌های گوناگون افزود: این افراد در زمینه مشاغل کوچک و خرد از جمله دامداری، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی مشغول به اشتغال و حتی کارآفرینی شده‌اند.

اللهیاری با اشاره به اینکه 30 درصد طرح‌های خودکفایی خدماتی و 70 درصد مولد است گفت: از سال 90 تاکنون سالانه 4 هزار خانواده در فارس مستقل و از چرخه مستمری‌بگیری این نهاد خارج شده‌اند.

این مسئول متذکر شد: این خانوارها پس از خودکفایی از چرخه حمایت نقدی خارج می‌شوند اما از حمایت‌های درمانی، فرهنگی و مزایای قانونی حمایتی همچنان بهره‌مند هستند.

به گزارش فارس، جشن خودکفایی و توانمندسازی 8 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد فارس با حضور مسئولان ملی و استانی در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول