اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

هشدار وزارت کشور پاکستان درباره افزایش عملیات‌های تروریستی

وزارت کشور پاکستان در گزارشی اعلام کرد: با توجه به واردات سلاح غیر قانونی از مرزهای شرقی و غربی و همچنین افزایش فعالیت طالبان پاکستان، لشکر جهنگوی و القاعده، به احتمال زیاد تعداد عملیات‌های تروریستی در پاکستان افزایش می‌یابد.

هشدار وزارت کشور پاکستان درباره افزایش عملیات‌های تروریستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت کشور پاکستان در گزارشی به کمیته امنیت ملی پارلمان اعلام کرد: شبه‌نظامیان و تروریست‌های مستقر در مرزهای پاکستان فعال شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقادیر زیادی سلاح غیر قانونی از مرزهای شرقی و غربی به داخل کشور ارسال شده و این در حالی است که تروریست‌های خارجی نیز از این 2 مرز وارد پاکستان می‌شوند.

در این گزارش بیان شده که شبه‌نظامیان طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی امنیت ایالت پنجاب بزرگترین ایالت پاکستان را تهدید می‌کنند.

طبق این گزارش افزایش فعالیت لشکر جهنگوی و القاعده همچنین اضافه شدن ترورهای هدفمند باعث بروز نا‌امنی در ایالت سند شده است.

در همین حال، وزارت کشور پاکستان هشدار داد که تک تیرانداز‌های طالبان پاکستان، القاعده و لشکر جهنگوی در شهر اسلام‌آباد مخفی شده‌اند و هر لحظه ممکن است با آغاز ترورهای هدفمند امنیت این شهر را به چالش بکشند.

با این که از ماه دسامبر تاکنون حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی متوقف شده و ارتش نیز عملیات خود علیه طالبان را به حالت تعلیق درآورده، اما طالبان با افزایش حملات خود نشان دادند که به اصول برقراری صلح پایبند نیستند.

برخی کارشناسان معتقدند که حملات اخیر تروریستی بوسیله کسانی انجام می‌شود تا مسیر عملیات ارتش در وزیرستان هموار شود، اما چون طالبان مسئولیت بسیاری از این حملات را به عهده می‌گیرند نمی‌توان آنها را تبرئه کرد.

به گفته کارشناسان، افزایش حملات تروریستی در حین انجام مذاکرات صلح نشان می‌دهد طالبان به دنبال مذاکره نیستند بلکه سعی دارند با ایجاد رعب و وحشت بین مردم دولت را تحت فشار قرار دهند و امتیازات بیشتری بگیرند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول