اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدام پسندیده ملی پوش بوشهری

وقف مجتمع ورزشی توسط «حسین ماهینی» در شهر زلزله‌زده شنبه

سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه دشتی و تنگستان از وقف مجتمع فرهنگی ورزشی در شهر شنبه توسط حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس تهران خبر داد.

وقف مجتمع ورزشی توسط «حسین ماهینی» در شهر زلزله‌زده شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس در دشتی، حسین اسماعیلی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران گفت: در سال‌جاری 24 وقف در دشتی و تنگستان داشته‌ایم که هشت مسجد، 9 حسینیه، دو موقوفه منفعتی، دو مجتمع قرآنی، یک مجتمع فرهنگی ورزشی و یک مهد کودک شامل این موقوفات می‌شود و تا پایان سال تعداد موقوفات به 30 موقوفه می‌رسد.

سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه دشتی و تنگستان افزود: شش مورد از این موقوفات در منطقه زلزله‌زده دشتی اتفاق افتاده که ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی در شهر شنبه توسط حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس تهران با اعتبار 80 میلیون تومان یکی از این موارد است.

وی اضافه کرد: با حمایت آیت‌الله حسینی‌بوشهری نیز مجتمع قرآنی با اعتبار بیش از 130 میلیون تومان در حال احداث است که پیگیری فرماندار دشتی در این قضیه قابل تقدیر است. طرح دومین مرحله آزمون سراسری تربیت حافظان قرآن کریم از 22 بهمن آغاز شده و تا 18 اسفند ادامه دارد و آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور در 19 اسفند در مسجد زین‌العابدین خورموج کنار پیامبرزاده میرارم بن سام بن نوح برگزار می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه دشتی وتنگستان از 25 اسفند تا 16 فروردین برگزار می‌شود که برنامه‌های مختلف فرهنگی اعم از برپایی خیمه معرفت با حضور روحانیون مستقر در شهرستان و برپایی نماز جماعت در شش امامزاده شاخص دشتی و تنگستان شامل سلطان پیرهاشم، زین‌العابدین زیارت ساحلی، حسن و جعفر شیخیان، میر احمدآبگرم اهرم، زین الشهدا اهرم و امامزاده جعفر اهرم برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: در حال گرفتن سند مالکیت صد مسجد و حسینیه هستیم که 20 سند اخذ شده و برای 15 امامزاده نیز سند صادر شده است. تعداد 15 مسجد و حسینیه و 15 امامزاده در حال مرمت و تعمیر و بازسازی است.

اسماعیلی یادآور شد: سلطان پیرهاشم که از اماکن پر رفت و آمد است راه دسترسی و سرویس‌های بهداشتی آن مشکل دارد و از خیرین تقاضا داریم برای حل این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول