اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

صنایع معدنی سیستان و بلوچستان مظلوم واقع شده است

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان نگین صنایع معدنی در ایران است که تاکنون آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

صنایع معدنی سیستان و بلوچستان مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، داوود شهرکی ظهر امروز در نخستین کنگره بین‎المللی تخصصی علوم زمین در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی چابهار با حضور میهمانان از چندین کشور خارجی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان نگین صنایع معدنی در ایران است که تاکنون آن طور که در شان و جایگاه آن بوده مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان از کشف 26 محدوده جدید معدنی در سیستان و بلوچستان طی سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: سالانه بیش از 10 تن مواد معدنی از معادن استان استخراج می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این استان در بخش ذخایر فلزی، تیتانیوم، منیزیم و طلا وضعیت مطلوبی دارد.

شهرکی گفت: با کمک بخش خصوصی توانسته‌ایم در سال‌های اخیر اکتشافات و استخراج زیاد مواد معدنی را در استان شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: برای پنج سال آینده و توسعه معادن استان برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام شده است.

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت و معدن استان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با وجود 25 میلیون تن ذخایر معدنی طلا، منیزیم و تیتانیوم یکی از استان‌های شاخص کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: معدن «طلا» در سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری قرار داشته و امروز می‌توان گفت ایرانشهر قطب طلای ایران خواهد شد، تحقق این مهم نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی هدفمندی است.

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان ابراز داشت: معدن طلای بزمان در استان آماده بهره‌برداری است.

شهرکی ادامه داد: معدن طلا و عناصر همراه بزمان در 175 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایرانشهر واقع شده است و دارای ذخیره  3 هزار و 661 تن است.

وی یادآور شد: راهکار توسعه استان سیستان و بلوچستان منوط بر سرمایه‌گذاری بر صنایعی است که موارد اولیه آن همانند صنایع معدنی، شیلاتی و کشاورزی به صورت گسترده در داخل استان موجود بوده و نیازی برای واردات آنها از سایر استان‌ها نیست.

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان بیان داشت: سرمایه‌گذاری کلان در همه صنایعی که به دلیل منابع اولیه وابسته به بیرون از استان بوده و تجربه به خوبی نشان داده که با مشکل مواجه و باید بر روی صنایعی که از لحاظ مواد اولیه خودکفا هستیم سرمایه‌گذاری شود تا بیشترین بازدهی را در زمینه توسعه همه جانبه استان داشته باشیم.

این مسئول متذکر شد: از لحاظ ذخایر اورانیوم و مواد پرتوزا نیز در سطح خوبی قرار دارد که این نیز یکی دیگر از توانمندی‌های این استان در ابعاد معدنی است.

در نخستین کنگره بین‌المللی 44 سخنرانی، 33 پوستر و 17 سخنرانی به زبان فارسی و 20 سخنرانی به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/75007/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول