اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

مسابقات قرآنی مورد توجه مقام معظم رهبری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: مسابقات سراسری قرآن رخداد ارزنده‌ای است و مقام معظم رهبری توجه ویژه به این برنامه‌های قرآنی دارند و گاه در این‌گونه برنامه‌ها چند ساعت حضور یافته و وقت می‌گذارند.

مسابقات قرآنی مورد توجه مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم بعد از ظهر امروز در ستاد عالی برگزاری سی و ششمین مسابقات قرآن  با اشاره به این که هزینه‌های این برنامه در بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده است، اظهار کرد:برگزاری این مسابقات یک فعالیت ارزشمند فرهنگی محسوب می‌شود و مهم‌ترین هزینه آن اسکان متسابقان بوده که حدود 150 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

وی ادامه داد: از برکات این مسابقات این است که یک خیر تامین غذای 10 هزار نفر را متقبل شد و در این هفته، دو وقف بزرگ قرآنی انجام شد که تنها یک مورد آن یک ملک با قیمت بالای 4 میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه در مجموع 500 نخبه قرآنی به عنوان شرکت‌کننده در این مسابقات حضور می‌یابند، گفت: 12 قاری بین‌المللی در محافل قرآنی نقاط مختلف استان فارس در محافل مردمی حضور می‌یابند و علاوه بر آن از مصر و عراق میهمان داریم و قاریان کشور خودمان با رتبه‌های بین‌المللی در شهرستان‌ها حضور خواهند یافت.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه فرصتی است که توانایی‌های قرآنی استان فارس ارائه شود و جدیدترین دستاوردهای قرآنی در معرض دید علاقمندان قرار گیرد و آثار هنری معنوی به نمایش گذاشته شود.

این مسئول از برگزاری همایش علمی اعجاز قرآن در همین نمایشگاه با حضور محققان، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم برای کارکنان ادارات و نهادها خبر داد که در شمار آموزش ضمن خدمت کارکنان محسوب می‌شود.

حسینی‌مقدم با بیان این که این مسابقات برکات فراوانی دارد، تصریح کرد: هرچه هزینه‌ باشد ارزش دارد اما تا به حال تلاش ما این بوده که هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و با مشارکت خیران و بخش خصوصی هزینه دستگاه‌ها را پایین بیاوریم.

وی  ابراز داشت: این رخداد می‌تواند مبدا تحولات دیگر باشد و در ادامه این مسابقات، ستاد دائمی تفسیر به عنوان مقدمه تثبیت فارس به عنوان قطب قرآنی کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس به برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار اشاره کرد و گفت: برنامه‌های جذاب قرآنی توسط برجسته‌ترین میهمانان قرآنی در چند بخش اجرا می‌شود.

حسینی‌مقدم گفت: نمایشگاهی با یک‌هزار متر مربع مساحت در مقابل تالار حافظیه برگزار شده و همایش «پرتو قرآن بر حافظ و حافظان قرآن» و همایش اعجاز علمی قرآن نیز از برنامه‌های جنبی مسابقات است که امکانات لازم برای استقبال از متسابقان و اسکان آنان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول