اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

فضائل امامزادگان به عنوان الگوهای شایسته به مردم معرفی شود

امام جمعه قم گفت: باید فضائل امامزادگانی همچون علی بن جعفر(ع) را که الگوهایی شایسته بودند به مردم معرفی کرد.

فضائل امامزادگان به عنوان الگوهای شایسته به مردم معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دومین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با اشاره به حقیقت وجود بقاع متبرکه در ایران و قم اظهار داشت: امامزادگان در حقیقت میزبان ما هستند.

وی افزود: قرآن کریم در آیات متعددی الگوهای تربیتی و شخصیتی مختلفی را به مسلمانان معرفی می‌کند و این جزو سنت‌های این کتاب آسمانی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه زنده کردن نام بزرگان و این الگوهای قرآنی امری ضروری است عنوان داشت: تأسی به سیره آنان سبب می‌شود بتوانیم زندگی صحیحی داشته باشم.

وی ادامه داد: به بهانه‌های مختلف قرآن کریم یادی از پیامبران و اولیای الهی می‌کند تا مسلمانان بتوانند الگوهایی شایسته برای خود انتخاب کنند.

سعیدی در ادامه به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) به عنوان دو الگوی قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: این دو پیامبر بزرگ به صداقت مشهور بودند و صادق بودن آنها در وعده‌هایی که می‌دادند زبان‌زد بوده است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه در قرآن آمده است که ایشان هرگز از خود و خانواده‌ای غافل نبود و اینگونه نبود که دیگران با تبلیغ کند و به خانواده‌اش چیزی نگوید، افزود: هر چند برخی از خانواده‌های پیامبران الهی آمادگی پذیرش دین و دستورات خداوند را نداشتند ولی آن بزرگواران دست از تلاش و رسالت خویش بر نمی‌داشتند.

وی گفت: برخی از فرزندان اهل بیت(ع) نیز راهی متفاوت با پدران خویش را برگزیدند و به انحراف کشیده شدند یا اینکه بعضی از آنها حتی پس از مرگ دستاویزی شدند برای انحراف گروهی دیگر که از آن جمله می‌توان به اسماعیلیه اشاره کرد.

سعیدی با بیان اینکه امامزاده علی بن جعفر(ع) به عنوان یکی از فرزندان امام صادق(ع) انسانی ولایت‌مدار و اهل تفکر بود خاطرنشان کرد: ایشان خود فقیهی برجسته و محدثی بزرگ بود که امروز فقها و علمای شیعه استفاده‌های فراوانی از احادیث نقل شده از او می‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به تکریم و تعظیم فراوانی که این امامزاده واجب التعظیم نسبت به اهل بیت(ع) داشتند گفت: او هرگز اجازه نداد یارانش خود او را به عنوان امام معرفی کنند؛ تبعیت از امام معصوم و ولی امر را باید از امثال علی بن جعفر(ع) بیاموزیم.

وی در خاتمه با تاکید بر بیان فضائل این امامزاده بزرگ و سایر فرزندان معصومین(ع) به منظور تبلیغ الگوهای راستین دینی تصریح کرد: برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان گامی در همین راستا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/78004/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول