اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس عنوان کرد

مسابقات قرآن فرصتی برای خنثی کردن تبلیغات دروغین وهابیت

استاندار فارس گفت: برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن در شیراز فرصتی برای خنثی کردن تبلیغات دروغین وهابیت است.

مسابقات قرآن فرصتی برای خنثی کردن تبلیغات دروغین وهابیت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد احمدی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد عالی برگزاری مسابقات قرآنی اظهار داشت: وهابیت در تبلیغات دروغین علیه تشیع می‌گوید که این‌ها به قرآن توجه ندارند و قرآن آنان چیز دیگری است و از این دست اباطیل، که جا دارد با برگزاری مسابقاتی این چنین دروغ‌های وهابیون خنثی شود.

وی افزود: جا دارد چنین مسابقاتی سالی دوبار در استان‌های مختلف کشور برگزار شود تا ندای انقلاب اسلامی به گوش جهانیان برسد و بدانند که ما پیرو قرآن هستیم و بر اساس آن زندگی می‌کنیم.

نماینده دولت در فارس اضافه کرد: هزینه برگزاری این مسابقه سنگین است چرا که پنج تا 6 هزار مدعو باید به مدت شش روز اقامت کرده و حمل و نقل و سایر موارد آنان تامین شود و در این زمینه تنها جایی که باید تقبل هزینه‌ها را می‌کرد استانداری بود چراکه اداره اوقاف و امور خیریه به صورت طبیعی بخشی از کار را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: ما نیز تمام امکانات این استان را برای هر چه با شکوه‌تر این مسابقات بسیج و اعلام کردیم هر چقدر هزینه شود به برکت قرآن آن را تامین کرده و وظیفه دینی خود می‌دانیم که هر چه می‌توانیم برای باشکوه برگزار شدن این مسابقات انجام دهیم.

احمدی خاطرنشان کرد: مقدمات کار انجام و هر چیزی برای برگزاری مسابقات قرآنی فراهم شده تا عطر قرآن در سراسر فارس و شهر شیراز به مشام همگان برسد و سال جدید در پرتو قرآن سالی پر برکت باشد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات که قاریان برتر کشوری و خارجی وجود دارند حضور گسترده مردم می‌تواند معنا و مفهوم ویژه‌ای داشته باشد.

احمدی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد وجود معضلات فراوان اجتماعی در شیراز، بیان کرد: هر چیز به جای خویش نیکو است و نمی‌توان گفت به سبب مسائل اجتماعی و معضلاتی که در جامعه وجود دارد از برگزاری چنین برنامه‌هایی صرف‌نظر کنیم.

وی ابراز داشت: همین که فضای جامعه و شهر را قرآنی کنیم و مردم را متوجه آن سازیم این نور وارد فضای زندگی مردم شده و بر کاهش آسیب‌ها نیز تاثیر خواهد داشت.

مقام ارشد اجرایی فارس تصریح کرد: در این مسابقات از هتل‌ها تخفیف تا 50 درصد گرفته‌ایم و سعی شده هزینه‌کردها از بیت‌المال نبوده و بیشتر مردمی باشد.

استاندار فارس ادامه داد: سومین حرم اهل بیت(ع) جایگاه طبیعی فارس است و ما با برگزاری این مسابقات آمادگی و توانمندی خود را به رخ دیگران می‌کشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگاران افزود: دانشکده قرآنی علاوه بر شیراز در گراش نیز در حال احداث بوده که در آن تمام علوم قرآنی و فقهی تدریس می‌شود و احداث دانشکده قرآنی در استهبان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر برگزاری این مسابقات باید در طول سال بررسی کنیم که هزینه‌کردها توسط دستگاه‌های متولی فارس در زمینه آموزش قرآن چه مقدار تاثیر داشته و چه تعداد را به این عرصه وارد کرده است.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول