اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت اعلام کرد

47 درصد کسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی طی 7 سال

معاون اجرایی معاونت آموزش وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی از 47 درصد کسری بودجه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سال 86 تا 93 خبر داد.

47 درصد کسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی طی 7 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن ابوالقاسم گرجی ظهر امروز در همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تالار ابن‌سینای مشهد در رابطه با بودجه حوزه آموزش گفت: هزینه کردن در آموزش نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی در رابطه با لایحه بودجه کشور در سال 93 اظهار کرد: این بودجه 783 هزار میلیارد تومان بوده که منبع درآمد عمومی از این میزان 217 هزار میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به اینکه 238 هزار میلیارد تومان بودجه‌‌ای است که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص می‌یابد، افزود: 48 درصد از این مقدار را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود باید تأمین کند.

گرجی تصریح کرد: اگر چنانچه این 48 درصد تأمین نشود قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از سال 86 تا 93 طی 7 سال وضعیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رو به افول بوده که در نهایت به 47 درصد کسری بودجه منجر شده است.

معاون اجرایی معاونت آموزش وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی افزود: رشد و کاهش بودجه در برنامه‌های اعتباری دانشگاه‌ها از منفی 46 درصد تا مثبت 15 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در سال 93 طبق دو لایحه تصویب شده کمک‌هزینه‌ای اختصاص می‌یابد که صد میلیارد تومان به سرجمع بودجه دانشگاه‌ها و 500 میلیارد تومان به بخش‌های دیگر اختصاص می‌یابد.

گرجی با اشاره به اینکه از 500 میلیارد تومان ذکر شده 180 میلیارد تومان به بخش آموزش تعلق می‌گیرد، ادامه داد: این در حالی است که سرانه مورد نیاز بسیار بیشتر از سرانه مصوب است.

وی با بیان اینکه در سال 93 در بخش تملک و دارایی‌ها در کل کشور با منفی 57 درصد مواجه هستیم، گفت: در خصوص دارایی‌ها نیز برای بخش تجهیزات امیدواریم در سال 93 این مشکل برطرف شود.

گرجی خاطرنشان کرد: طبق لایحه 93-92 در کل رشد بودجه‌ای میانگینی نزدیک به 21 درصد را نشان می‌دهد که این رشد در قسمت‌های مختلف یکسان نیست.

وی ادامه داد: از سال 86 تاکنون تربیت نیروی انسانی دو برابر افزایش داشته است و از 84 هزار نفر به بیش از 170 هزار دانشجو رسیده؛ در حالی که بودجه رشد نزولی داشته است.

معاون اجرایی معاونت آموزش وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سرانه مورد نیاز هر دانشجو در آموزش 12 میلیون و 900 هزار تومان است، گفت: برخی از دانشگاه‌ها ازخودگذشتگی می‌کنند چرا که رشد آموزش دانشجوی آنها و رشد منفی بودجه آنان هرگز با هم همخوانی ندارد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول