اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد اعلام کرد

معرفی توانمندی و محصولات خلیل‌آباد به مسافران نوروزی در ورودی شهر

فرماندار خلیل‌آباد گفت: در ایام عید نوروز به منظور معرفی محصولات و کالاهای محلی، بازارچه و سوغات‌سرا در ورودی شهر ایجاد می‌شود.

معرفی توانمندی و محصولات خلیل‌آباد به مسافران نوروزی در ورودی شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی اصغر مرادزاده ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین شهرستان اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم که مسافران در ایام تعطیلات نوروز از جذابیت‌ها، مکان‌های دیدنی و مذهبی شهرستان بازدید داشته و با خاطر خوش خلیل‌آباد را ترک کنند.

وی با اشاره به سوغات شهرستان از جمله کشمش، گردو، برگه، زعفران و دیگر صنایع محلی همچون گلیم و گبه و صنایع دستی افزود: خلیل آباد در مسیر جاده عشق و ولایت قرار گرفته و از چندین مسیر، مسافران و زائرین از این شهرستان تردد خواهند داشت.

وی‌ تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان را به همکاری دعوت کرد و اظهار داشت: اداره راه و ترابری، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور، هلال احمر، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرداری خلیل‌آباد هر یک باید در مأموریت‌های محوله با جدیت امور را دنبال کنند.

مرادزاده به مجتمع خدمات رفاهی بین راهی ستارگان کویر روستای جعفرآباد در مسیر جاده بجستان ـ بردسکن و تهران اشاره کرد و گفت: این مجتمع مکان بسیار خوبی برای استراحت مسافران است که می‌توانند از تمامی خدمات آن استفاده کنند.

وی افزود: سال گذشته بیش از 23 هزار نفر از شهرستان خلیل‌آباد بازدید داشتند و تعداد 563 نفر از اسکان‌های زائرین که برنامه‌ریزی شده بود، استفاده کردند.

مرادزاده اظهار کرد: امسال هم با همکاری آموزش و پرورش شهرستان 5 مدرسه با شرایط مطلوب جهت اسکان و استفاده زائرین در نظر گرفته شده و پیش‌بینی ما این است که امسال 20 درصد افزایش مسافر در شهرستان داشته باشیم.

رضا یوسفی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری خلیل‌آباد هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از خدمات این اداره در ایام نوروز گفت: امسال برنامه‌های متعددی را برای مسافران و زائران امام رضا (ع) خواهیم داشت.

وی افزود: چهار امامزاده در روستاهای جابوز، میرآباد، ارغا و شوراب داریم که مسافران می‌توانند از این اماکن متبرکه زیارت و دیدن داشته باشند.

وی 40 اثر فرهنگی و تاریخی شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: 12 اثر تاریخی شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و اکثر بناهای تاریخی شهرستان مربوط به دوره قاجاریه است.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول