اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز همدان:

دانایی‌محوری یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار است

دبیر همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان دانایی محوری را یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار دانست.

دانایی‌محوری یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز مراسم رونمایی از پوستر همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان صورت گرفت.

این همایش در روز پنج‌شنبه 8 اسفندماه در همدان برگزار می‌شود و استان همدان سومین استان در کشور است که این همایش را برگزار می‌کند.

محمد اصلانی در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر همایش اظهار داشت: دانایی‌محوری یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای بخواهد به توسعه پایدار برسد باید بستر اولیه آن را فراهم کند و این مهم در سایه توجه به بحث مطالعه، علم، دانش و کتاب و همه متعلقاتی که در راستای حقیقی آن محقق می‌شود داشته باشند.

دبیر همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز همدان تصریح کرد: در همین راستا عده‌ای از اندیشمندان، نیکوکاران و فرهنگ‌دوستان استان در سال گذشته انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان را تشکیل دادند.

وی افزود: اگر استان همدان بخواهد مسیر رشد را در پیش گیرد باید به کتابخانه و کتاب توجه کند.

اصلانی عنوان کرد: در سال 91 این انجمن در راستای تحقق اهداف مندرج در اساسنامه در 6 شهر استان شامل ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و سرکان و همدان تأسیس شد.

وی به اهداف مستتر این انجمن اشاره کرد و گفت: توسعه و نشر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سراسر استان امری ضروری است.

دبیر همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز همدان خاطرنشان کرد: در جامعه ما فرهنگ مطالعه آنطور که باید در خور یک جامعه ایرانی اسلامی باشد نیست و این نیازمند بسترسازی و فرهنگ‌سازی است.

وی ابراز داشت: یکی از لازمه‌های مطالعه داشتن فضا است و هر چه این فضاها گسترش یابد و در دسترس‌تر باشد قطعاً رشد خوبی در زمینه مطالعه خواهیم داشت.

اصلانی ابراز امیدواری کرد: انجمن با همدلی و همکاری همه مسئولین و مشارکت مردم بتواند این فرهنگ غنی را انتشار دهد که در آینده نزدیک شاهد نشر فرهنگ مطالعه باشیم.

وی افزود: اگر فرهنگ مطالعه نهادینه شود شاهد دانایی‌محوری در ابعاد مختلف خواهیم بود.

دبیر همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز همدان گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در راستای اهداف گفته شده با همکاری اداره کتابخانه‌های استان 8 اسفندماه، نخستین همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز را به منظور تکریم و تجلیل از خیرین کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هدف از این همایش تجلیل و تکریم از کسانی است که در عرصه نشر فرهنگ و توسعه مطالعه و کتاب قدم برداشته‌اند.

انتهای پیام/89029/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول