اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نمین:

جشن برخورداری تمام روستاییان نمین از نعمت گاز برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان نمین گفت: در سال آینده با اتمام گازرسانی به روستاهای شهرستان نمین جشن برخورداری روستاییان نمین از نعمت گاز برگزار می‌شود.

جشن برخورداری تمام روستاییان نمین از نعمت گاز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نمین اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ گازرسانی به مناطق روستایی سردسیر در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوری که با گازرسانی به 16 روستای در دست اقدام بیش از 98 درصد روستاهای نمین از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان نمین رتبه اول را در گازرسانی در سطح استان دارا است، ادامه داد: با توجه به سردسیر بودن این منطقه و محدود بودن روستاها گازرسانی در دو سال اخیر با قوت و قدرت ادامه پیدا کرده و امروز اغلب ساکنان این شهرستان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

فرماندار شهرستان نمین با اشاره به دیگر خدمات نظام اسلامی در 34 سال اخیر تصریح کرد: ما در حالی وارد سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شدیم که بخش عمده‌ای از مشکلات شهری و روستایی برطرف شده و یا در حال رفع شدن است که این همت مسئولان را نشان می‌دهد که بیش از هر زمان دیگر تلاش و کوشش کردند تا هموطنانمان از نعمت خدادادی که در حوزه‌های مختلف در حال انجام است، استفاده کنند.

دریتیم با اشاره به روزهای پایانی سال گفت: در این روزهای پایانی سال با توجه به ضرورت تامین نیازمندی مردم باید تلاشی گسترده صورت گیرد تا مایحتاج مردم در این ایام بدون دغدغه خاص تامین شده و نسبت به توزیع آن نیز برنامه‌های فراگیر انجام شود.

این مسئول برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، توزیع میوه شب عید، راه‌اندازی بازارچه‌های روز در مناطق مختلف، تقویت و افزایش برنامه‌های نظارتی و مراقبتی، اجرای طرح سلامت نوروزی و همچنین مشارکت و همکاری با اصناف را در برگزاری طرح‌های مختلف عرضه مستقیم کالا را از دیگر هدف‌گذاری‌های جدی مسئولان برای ایام پایانی سال عنوان کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان نمین ضرورت پیگیری اجرای منطقه ویژه اقتصادی نمین، ‌احداث فرهنگسرای مناسب و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت آبرسانی به روستاها و همچنین اجرای طرح هادی در روستاهای محروم از برنامه‌ها و اقدامات اولویت‌دار عنوان کرد.

دریتیم از تبدیل منطقه فندقلوی نمین به طرح پایلوت کشوری خبر داد و افزود: طرح جامع فندقلو از سال آینده اجرا می‌شود که در این طرح قرار است بیش از ظرفیت فعلی جنگل فندقلو توسعه یافته و احیا شود.

اجرای 29 طرح هادی در روستاهای نمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر‌کل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: در حال حاضر عملیات عمرانی و طرح هادی در 29 روستای شهرستان نمین در حال اجرا است و در کنار آن سعی و کوشش بر این است تا عمران و آبادانی روستاها با اولویت پیگیری شود.

احمد حاج‌علیزاده به مقاوم‌سازی 70 درصد واحدهای روستایی و همچنین کسب رتبه ممتاز شهرستان نمین در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: بافت با ارزش عنبران علیا مورد تصویب قرار گرفته است و قرار است این منطقه به یک روستای نمونه گردشگری با امکانات و تجهیزات مناسب تبدیل شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان اردبیل نیز در این جلسه از لکه‌گیری و آسفالت‌گیری راه‌های روستایی و محورهای اصلی و فرعی این شهرستان با استفاده از آسفالت سرد خبر داد و گفت: 100 درصد روستاهای بالای 50 خانوار نمین از راه آسفالت بهره‌مند هستند و سعی بر این است تا با تامین اعتبار مناسب مابقی روستاها نیز به این شرایط مطلوب برسند.

محبوب حیدری عنوان کرد: برای آسفالت راه‌های روستایی مهم و پرجمعیت شهرستان نمین برای سال آینده منابع اعتباری مناسب در نظر گرفته شده که سعی بر این است در این زمینه اقدامات و حرکت‌های اولویت‌دار انجام شود.

انتهای پیام/62003/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول