اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالیت مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد ادامه دارد

انتقاد دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اردبیل از وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد در اردبیل به شدت انتقاد کرد.

انتقاد دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اردبیل از وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکرالله فخیمی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت مراکز ترک اعتیاد در اردبیل اظهار داشت: همچنان برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت غیرقانونی و بدون در نظر گرفتن شرایط مطلوب به فعالیت خود ادامه می‌دهند که این خود نه تنها به حل مشکل ترک اعتیاد کمک نکرده بلکه زمینه‌ای را فراهم کرده است تا اقدامات نابهنجاری را در این مراکز شاهد و ناظر باشیم.

وی با بیان اینکه تا آخر برنامه پنجم توسعه قرار است 40 درصد مردم استان اردبیل در مقابل این پدیده شوم ایمن‌سازی شوند، تاکید کرد: این ایمن‌سازی باید با بهره‌گیری از ظرفیت اقدامات پیشگیرانه انجام شود چرا که قرار است ترک اعتیاد با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای عمومی و تشکل‌های مردمی با نظارت مستمر و دقیق انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل یادآور شد: در این مسیر ما به یک بسیج عمومی و همگانی نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات و نارسایی‌های حوزه گرایش به مواد مخدر و افزایش تقاضا را به کمترین حد برسانیم که هوشیاری خود خانواده‌ها در این زمینه می‌تواند بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کند.

فخیمی افزود: در کنار تشکل‌های مردم نهاد ما در تلاش هستیم تا از ظرفیت حلقه‌های صالحین بسیج و همچنین برخی از گروه‌های عمومی و مردمی نیز استفاده کنیم تا زمینه‌های گرایش به مواد مخدر در استان از بین رفته و یک حرکتی جهشی را در مقابله و مبارزه با این پدیده خطرناک شاهد باشیم.

این مسئول حمایت همه‌جانبه از افراد بهبود یافته را ضروری اعلام کرد و گفت: نباید این افراد دچار سرخوردگی شده و یا در این باب از حمایت‌های واقعی بی‌بهره باشند در حالی که وظیفه مسئولان است تا در حد وسع و توان بتوان در تامین مسکن ایجاد اشتغال و بهبود این افراد ورود پیدا کرده و با دقت نظر بیشتر در این زمینه گام‌های اساسی و جدی برداشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل با قدردانی از همکاری دادستان اردبیل در برخورد جدی با عطاری‌ها و سالن‌های ورزشی که گاه اقدام به فروش داروها و قرص‌های روان‌گردان و اعتیادآور می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این زمینه تقویت شده و تشدید پیدا کند.

فخیمی ادامه داد: ما در مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها را مصمم می‌دانیم و انتظار از مسئولان کشور این است که در تقویت این حوزه و بخش‌های پشتیبانی پول حاصل از فروش خودرو‌های مصادره شده قاچاقچیان در اختیار پلیس و ستادهای مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها قرار دهند تا در این حوزه یک حرکت تحولی را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما به دنبال انتشار اخباری مبنی بر فعالیت کمپ‌های غیرمجاز در مناطق مختلف استان با همت مسئولان شهرستان نیر و جدیت فرماندار این شهرستان یک مورد کمپ غیر‌مجاز اعتیاد در این شهرستان پلمپ شد.

به گفته فرماندار شهرستان نیر این کمپ که بدون پروانه و داشتن تجهیزات و امکانات مناسب در حوزه درمان و بهبود معتادان فعالیت می‌کرد پلمپ شد تا دیگر به فعالیت خود ادامه ندهد.

میرفخرالدین زاهد ادامه داد: این کمپ به همت نیروی انتظامی شناسایی و پلمپ شده در حالی که انتظار می‌رود بهزیستی بر فعالیت‌ آنها نظارت کرده و با مراقبت ویژه اجازه ندهد فعالیت چنین مجموعه‌هایی سلامت افراد را به خطر بیندازد.

وی از تمامی رسانه‌ها خواست تا با آگاهی دادن به خانواده‌ها در مقابله و مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر آگاهانه در این زمینه اقدام کنند و در صورت معرفی افراد به مراکز ترک اعتیاد به مجوزهای قانونی آنها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول