اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقف اثر هنری و معنوی شهروند تهرانی به کتابخانه رضوی

قرآن دست‌نویس ارزشمندی که توسط ناصر رضایی‌برنا به خط نسخ ایرانی کتابت شده به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

وقف اثر هنری و معنوی شهروند تهرانی به کتابخانه رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه آستان قدس رضوی، بزرگ‌ترین گنجینه قرآن‌های دست‌نویس جهان را در اختیار دارد که قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار علیهم‌السلام، گل سرسبد آن به شمار می‌روند.

هنرمند و اهداکننده این قرآن، انگیزه خود برای اهدای این اثر هنری و معنوی به آستان ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام را عشق و ارادت به امام رضا علیه‌السلام عنوان کرد و گفت: احساس می‌کنم که این قرآن در جایی بسیار خوب در کتابخانه حضرت رضا علیه‌السلام قرار گرفته است.

ناصر رضایی‌برنا با اشاره به مجموعه قرآن‌های کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گنجینه قرآن‌های دست‌نویس کتابخانه حضرت رضا علیه‌السلام، گنجینه‌ای بی‌همتا و بی‌بدیل است که باید مسئولان آستان قدس رضوی از عظمت این مجموعه در سطح جهانی آگاه باشند و از این ثروت بی‌همتای الهی به نحو احسن پاسداری کنند.

وی کتابت این اثر معنوی را عشق به کلام وحی عنوان کرد و گفت: کتابت این قرآن دست‌نویس را از هجده سالگی شروع کرده‌ام.

رضایی‌برنا خاطرنشان کرد: دو صفحه آغازین این قرآن، دارای کتیبه صدر و ذیل با گل‌های زرین است و سرسوره‌ها نیز به همین طریق، تزیین شده است.

وی با بیان اینکه اندازه این قرآن 38 در 53 سانتی‌متر است، گفت: آیه‌های شریف قرآن بر روی مقوای مشکی با مرکب سفید، و ترجمه آیه‌ها به صورت رنگی‌نویسی با دانگ کتاب و به خط نستعلیق کتابت شده است.

رضایی‌برنا با اشاره به اینکه سرلوح‌های این قرآن با رنگ‌های مختلف و جدول‌بندی اوراق به سفیدی است، گفت: جلد قرآن، گالینگور و عطف و گوشه‌ها تیماج فرنگی است.

انتهای پیام/2202//چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول