اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

فوت ناشی از تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد روندی صعودی دارد

مشاور ارشد مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فوت ناشی از تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد روندی صعودی داشته که ما با افزایش شش درصدی فوت در صحنه تصادف و 26 درصدی فوت ناشی از تصادفات مواجه هستیم.

فوت ناشی از تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد روندی صعودی دارد

علی خوان‌پایه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: علاوه بر وجود مشکلات و تنگناهایی در خصوص جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در بحث شهرسازی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده شهری کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بافت فرسوده گچساران، افزود: شاید اگر یک زلزله پنج ریشتری اتفاق بیفتد میلیاردها ریال خسارت مالی به بار آید و هزاران نفر جان خود را از دست بدهند.

مشاور ارشد مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این‌که ما باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به این‌که گچساران در یک چهارراه پرتردد قرار گرفته، عملیات راهداری باید جدی گرفته شود تا حداقل از میزان تصادفات کاسته شود.

خوان‌پایه ابراز کرد: نیروی انسانی و منابع انسانی سبب ایجاد تغییرات می‌شوند به همین دلیل رؤسای ادارات راه و شهرسازی باید توجه ویژه‌ای به این شاخص‌ها داشته باشند.

وی با بیان این‌که ناهمگونی‌های زیادی در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد، تأکید کرد: البته مشکلات زیادی در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد و این به دلیل ادغام دو وزارتخانه بزرگ راه و ترابری و مسکن و شهرسازی است.

خوان‌پایه گستردگی و حجم بالای کار در راه و شهرسازی را از دیگر معضلات این اداره عنوان کرد و افزود: بیش از 50 درصد اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد در بخش زیربنایی و در پروژه‌های راه و شهرسازی هزینه می‌شود.

این مشاور ارشد در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در این استان تنها 70 کیلومتر جاده دو ‌بانده وجود دارد، عنوان کرد: تنها در ورودی‌ شهرهای دوگنبدان و یاسوج جاده دو بانده وجود دارد و دیگر شهرهای استان از این مزیت ارتباطی برخوردار نیستند که این امر سبب بروز سوانح احتمالی رانندگی می‌شود.

خوان‌پایه اذعان کرد: متاسفانه فوت ناشی از تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد روندی صعودی داشته که ما با افزایش شش درصدی فوت در صحنه تصادف و 26 درصد فوت ناشی از تصادفات مواجه هستیم.

انتهای پیام/82014/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول