اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

سیستم آموزشی تحت وب سوادآموزی آمار صحیح بیسوادان را مشخص می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سیستم آموزشی تحت وب سواد آموزی آمار و اطلاعات صحیح بیسوادان را در سیستان و بلوچستان مشخص می‌کند.

سیستم آموزشی تحت وب سوادآموزی آمار صحیح بیسوادان را مشخص می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا نخعی صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه آموزشی تحت وب در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و انقلاب اسلامی که با هویت فرهنگی شکل گرفته باید به صورت جدی به شاخص سواد استان پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به پراکندگی مراکز جمعیتی و معضلات معیشتی و اقتصادی و دیگر دلایل دارای افت شاخص سواد است.

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش باید در راستای سوادآموزی گام‌های موثری برداشته اما به هدف اصلی سواد آموزی نرسیده است.

وی عنوان کرد: شاخص سواد سیستان و بلوچستان باید در سطحی بهبود یابد که به هیچ دلیل موجب ترک تحصیل دانش آموزان نشود.

نخعی یادآور شد: توجه به مسائل معاش خانواده و شرکت در مراکز آموزش دینی در برخی از نقاط استان سبب عدم تحصیل دانش‌آموز در مدرسه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در بعضی از مدارس به دلیل حضور اتباع بیگانه و ارائه ندادن مدارک شناسایی در مهلت مشخص شده از ادامه تحصیل آنها جلوگیری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید تحقیقات میدانی به صورت گسترده انجام شود تا تعداد بیسوادان و تحصیل کردگان استان تعیین شده و بیسوادان تحت پوشش سواد آموزی قرار بگیرند.

وی اذعان داشت: این امر نیازمند همکاری تمام ادارات و پویایی اطلاعات آموزشی استان است.

برخی آمار بیانگر این است که جمعیتی نزدیک به 300 هزار نفر واجد الشرایط سواد آموزی زیر 50 سال در استان حضور دارند که اثبات عدم صحت این آمار کار بسیار سخت و دشواری است که با راه‌اندازی این سامانه تحت وب این امر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول