اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج حقوقدانان همدان:

جای خالی «وکیل خانواده» در جامعه احساس می‌شود

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به جای خالی «وکیل خانواده» در جامعه گفت: در صورت توجه به این امر بسیاری از مشکلات قضایی کاهش می‌یابد.

جای خالی «وکیل خانواده» در جامعه احساس می‌شود

ابوالقاسم صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات اجرایی در سال جاری اظهار کرد:‌ امضای تفاهمنامه با کمیته امداد در راستای مشاوره به اقشار کم‌درآمد از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با سازمان بهزیستی افزود: بر اساس این تفاهمنامه افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌توانند به صورت رایگان و با تخفیف از مشاوره و وکلای حقوقی استفاده کنند.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان داشت: از مهمترین اقدامات بسیج حقوقدانان جذب و آموزش است که هر ساله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج اقشار در حال حاضر به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در راستای این مهم بسیج حقوقدانان نیز با برگزاری حلقه‌های صالحین و مطرح کردن بحث‌های تخصصی در زمینه حقوق اقدامات مؤثری انجام داده است.

صفری یادآور شد:‌ حلقه‌های صالحین با عنوان انجمن‌های علمی و معرفتی در سطح بسیج حقوقدانان برگزار می‌شود که در تمام شهرستان‌های استان نیز فعال است.

وی ابراز داشت: بحث‌های تخصصی حقوقی، چالش‌های فقه و حقوق، پیشنهاداتی برای رفع موانع جدید و احیاناً تغییر قوانینی که سنخیتی با مباحث فقهی ندارد از جمله موضوعات مورد بحث در انجمن‌های علمی و معرفتی به شمار می‌رود.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به فعالیت کانون ناحیه همدان و ستاد سازمان بسیج حقوقدانان در شهرستان همدان تأکید کرد: مباحث مطرح شده در انجمن‌های علمی و معرفتی با هدف ارتقای بحث حقوقی و قضایی کشور صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ باید قبل از هر اقدامی با صبغه حقوقی و قضایی فرهنگ‌سازی لازم در زمینه «مشاوره»، در سطح جامعه صورت گیرد.

صفری یادآور شد: بیشترین مشکلات موجود در دادگاه‌ها و اختلاف بین افراد به علت عدم وجود اطلاعات کافی فرد از مسائل حقوقی است.

وی با بیان اینکه حرکت جامعه کنونی باید به سمتی باشد که مانند «پزشک خانواده»، «وکیل خانوده» داشته باشیم، گفت: در این صورت قبل از هر اقدام حقوقی و قضایی حتی در تنظیم سند و معامله نیز فرد دچار مشکل نمی‌شود.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به جای خالی «وکیل خانواده» در جامعه امروزی خاطرنشان کرد: با وجود این مهم بسیاری از مشکلات قضایی و حجم پرونده‌های محاکم کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/89006/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول