اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند خبر داد

واگذاری مدیریت منطقه گردشگری چشمه اعلا به شهرداری دماوند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با واگذاری مدیریت منطقه گردشگری چشمه اعلا به شهرداری دماوند، ساماندهی این منطقه گردشگری کلید می‌خورد.

واگذاری مدیریت منطقه گردشگری چشمه اعلا به شهرداری دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری دماوند، ناصر محمودی‌فرد اظهار کرد: در جلسه‌ای که به منظور ساماندهی چشمه اعلا و با حضور رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی، صنایع دستی و گردشگری و شهردار دماوند برگزار شد، موضوع مالکیت منطقه مورد بررسی قرار گرفت که راه و شهرسازی شهرستان با ارائه اسناد مالکیت آن را از آن خود دانست.

وی اذعان داشت: پس از مشخص شدن مالکیت این منطقه گردشگری و بحث و بررسی پیرامون تعیین تکلیف مدیریت آن و واگذاری اختیارات عمرانی منطقه مذکور به شهرداری، مقرر شد شهرداری دماوند در فاز نخست، پنج هکتار از اراضی منطقه چشمه اعلا را به منظور ساماندهی و پس از طی مراحل قانونی در اختیار گیرد تا طرح‌های خود را ارائه و اجرا کند.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: راه و شهرسازی، مکلف شد در اسرع وقت نقشه پنج هکتار از اراضی موردنظر که قابلیت ساماندهی به عنوان منطقه گردشگری دارد را در فاز اول در اختیار شهرداری دماوند قرار دهد تا عملیات واگذاری آن صورت گیرد.

محمودی‌فرد بیان کرد: شهرداری دماوند نیز موظف است طبق زمان بندی مشخص زمین مورد نظر را از راه و شهرسازی تحویل گیرد و طرح جامعی را که به منظور ساماندهی منطقه و بهبود وضعیت خدمات‏‌رسانی به مردم تهیه شده را اجرا کند.

وی به جذابیت‏‌های گردشگری و طبیعی چشمه اعلا اشاره کرد و تاکید کرد: چشمه اعلا از جمله مکان‌های زیبا و توریستی شهرستان دماوند است که متأسفانه به دلیل برخی موانع و مشکلات تاکنون از امکانات اولیه محروم بوده است و امیدواریم با واگذاری مدیریت آن به شهرداری شاهد ارائه امکانات و خدمات مطلوب به گردشگران این منطقه باشیم.

لازم به ذکر است؛ این تصمیمات در راستای استفاده مطلوب از فضاهای گردشگری و توریستی شهرستان و همچنین ساماندهی وضعیت موجود و ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران در این جلسه اتخاذ شد.

انتهای پیام/2568/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول