اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردیس:

سوخت نیروگاه منتظر قائم تغییر کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس با اشاره به اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای کاهش آلایندگی نیروگاه منتظر قائم گفت: سوخت این نیروگاه باید تغییر کند.

سوخت نیروگاه منتظر قائم تغییر کند

میهن منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: کارشناسان معتقدند که فعالیت نیروگاه‌هایی که از سوخت‌های فسیلی مانند گازوئیل و مازوت استفاده می‌کنند، یکی از عوامل آلودگی هوا است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دولت راهکارهایی برای کاهش آلایندگی این نیروگاه‌ها پیش‌بینی کرده و حتی هیئت وزیران دستورالعمل ویژه‌ای در این زمینه صادر کرده است.

رئیس  اداره حفاظت محیط زیست فردیس افزود: یکی از راهکاری‌های دولت برای این حوزه مربوط به مصوبه‌ای است که چندی پیش در هیئت وزیران به تصویب رسید و براساس آن وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف به برنامه‌ریزی و اقدام برای تغییر سوخت مصرفی نیروگاه‌ها شدند.

منصوری ادامه داد: در این مصوبه به صراحت از چند نیروگاه نام برده شده است که در میان آنها نیروگاه منتظر قائم مستقر در شهرستان فردیس نیز دیده می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه براساس مصوبه هیئت وزیران، فعالیت نیروگاه منتظر قائم چه تغییراتی می‌کند، خاطرنشان کرد: مصوبه دولت وزارتخانه‌های نفت و نیرو را ملزم کرده که اقدامات لازم را برای تغییر سوخت مصرفی نیروگاه‌ها به ویژه منتظر قائم از گازوئیل و مازوت به گاز انجام داده و گاز مورد نیاز این بخش‌ها را تامین کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای اجرای این مصوبه چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: مصوبه هیئت وزیران حدود 2 ماه قبل تصویب و برای اجرای آن زمان مشخصی تعیین شده است.

منصوری تصریح کرد: بر این اساس سوخت نیروگاه‌هایی مانند منتظر قائم باید از ابتدای سال 94 از گازوئیل و مازوت به گاز تغییر کرده و تحقق این هدف به طور قطع منجر به کاهش آلایندگی‌های مربوط به فعالیت این نیروگاه در شهرستان فردیس می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی فردیس و نزدیکی این شهرستان به کلانشهرهای پرجمعیت و شلوغ کرج و تهران، امیدواریم مسئولان مربوطه در اجرای این مصوبه دولت سرعت عمل ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول