اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان خبر داد

افزایش 3 درصدی انرژی برق مصرفی زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: انرژی برق مصرفی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان سه درصد افزایش داشته است.

افزایش 3 درصدی انرژی برق مصرفی زنجان

عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان برای نیل به اهداف تعیین شده در توسعه و استفاده از فناوری نوین و همسو با شرکت توانیر برای رشد کمی و کیفی پروژه‌های تحقیقاتی و سایر زمینه‌ها فعالیت‌های مناسبی را در سال‌ گذشته و امسال انجام داده است.

وی به اهم فعالیت‌های انجام یافته کمیته تحقیقات شرکت در سال گذشته و سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: اجرای آزمایشی میدانی سیستم ارت در پایه‌های فشار ضعیف (پروژه ساوالان، برق شمال) به میزان اهماژ 4.5 در 16 اسپان از فعالیت‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ارزیابی کیفیت توان در شهرک صنعتی روی در سال گذشته و طراحی و ساخت دستگاه آنتی تمپرینگ کنتور (نشانگر تغییر وضعیت کنتور) را از دیگر فعالیت‌ها دانست و افزود: طراحی و ساخت قفل‌های ویژه به جای اصلی کردن مقره از فعالیت‌های شرکت در سال گذشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه سیستم دینامیک ایجاد تعادل بار در شبکه با جابه‌جایی بار اکتیو روشنایی امسال طراحی و ساخته شده، گفت: بررسی و تحلیل برق‌گیرهای شبکه برق زنجان برای کاهش مشکلات ناشی از رعد و برق انجام شده است.

کاظمی ادامه داد: تعیین اطلس مقاومت ویژه خاک زنجان و محاسبه و شبیه‌سازی طرح‌های تیپ اتصال زمین، ساخت کنسول کامپوزیت و کتاب انرژی تجدیدپذیر در سیستم‌‌های قدرت 2008 در سال‌جاری انجام شده است.

وی در ادامه به جایگزینی کابل خودنگهدار با شبکه هوایی مسی در قالب پروژه‌های کاهش تلفات روستایی اشاره کرد و گفت: در حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تعداد 892 روستای برقدار حدود یک سوم (121 هزار و 81 مشترک روستایی از تعداد 376 هزار و 109 مشترک) از مشترکان برق این شرکت مشترکان روستایی هستند که میزان 15 درصد از مصرف انرژی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و به تبع آن افزایش استفاده از برق‌های غیرمجاز این شرکت در راستای اجرای سیاسیت‌های کاهش تلفات انرژی برق و با وجود محدودیت‌های مالی بحث جایگزینی کابل خودنگهدار با سیم مسی را به طور جدی از سال 87 آغاز کرده است.

این مسئول ادامه داد: در این باره طی پنج سال گذشته شبکه 54 روستا با حجم کابل خودنگهدار 218.5 کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر 23.5 میلیارد ریال اصلاح و بهینه‌سازی شده‌اند که به طور متوسط 35 درصد از تلفات انرژی در این روستاها کاهش یافته است.

کاظمی به بررسی وضعیت مصرف انرژی استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: در مجموع انرژی مصرفی استان زنجان در 9 ماه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی در پایان اذعان داشت: این میزان درباره ساعات پیک حدود 3.52 درصد افزایش را نشان می‌دهد که درصد رشد آن حدود 52 صدم درصد بیشتر از درصد رشد مجموع انرژی مصرفی امسال نسبت به سال گذشته است.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول