اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان:

اطلاع‎رسانی نادرست در فرآیند مدیریت بحران خلل ایجاد می‎کند

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: اطلاع‎رسانی نادرست و ناقص از بحران‎ها در فرآیند مدیریت آن خلل ایجاد کرده و حتی ممکن است آن را به یک بحران آسیب‎زای دیگری مبدل سازد.

اطلاع‎رسانی نادرست در فرآیند مدیریت بحران خلل ایجاد می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی صادق مقدسی صبح امروز در آیین مانور فراخوان مشترک مدیریت بحران در محل صدا و سیمای مرکز گلستان اظهار داشت: در تمامی الگوهای ترسیم شده مدیریت بحران توجه جامع و هدفمند به رسانه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: نقش رسانه به عنوان هدایت کننده افکار عمومی در چهار مرحله مدیریت بحران به ویژه حین حادثه تاثیرگذار و چه بسا تعیین کننده است و نباید از آن غفلت کرد.

مقدسی با تاکید بر بازتعریف درست از مدیریت بحران اذعان داشت: درک صحیح و کاربردی از تعاریف تخصصی مدیریت بحران، بازتاب دهنده کیفیت رفتاری است که رسانه می‎تواند در آن شرایط از خود بروز دهد.

وی تصریح کرد: از مدیریت بحران استان نیز انتظار می‎رود، همیار و همراه رسانه باشد چرا که منافع این همراهی نصیب جامعه خواهد شد.

رئیس کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان با اشاره به محرومیت‎های استان اضافه کرد: این استان در قیاس با دیگر استان‎ها حتی استان‎های مجاور در طول این سال‎ها مورد کم‎توجهی و بی‎مهری قرار گرفته است.

مقدسی ادامه داد: این محرومیت‎ها در تمامی ابعاد استان تجلی یافته و یافتن دلیل این کم توسعه‎یافتگی نیازمند یک کار پژوهشی است.

وی با اشاره به حضور صادقعلی مقدم به عنوان سرپرست مدیریت بحران گلستان افزود: با شناختی که نسبت به دغدغه‎های ایشان در موضوعات مدیریت بحران وجود دارد، امیدواریم حضورشان نقطه عطفی در این حوزه باشد.

صدا و سیمای گلستان آماده همکاری بیشتر با مدیریت بحران استان است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان خاطرنشان کرد: صدا و سیمای گلستان با توجه به درک اهمیت موضوع بحران و دغدغه‎های این بخش، آماده افزایش تعامل و همکاری با مدیریت بحران استان است.

مقدسی با اشاره به برگزاری مانور فراخوان مشترک مدیریت بحران صدا و سیما، ھﺪف از ﺑﺮﮔﺰاری این ﻣﺎﻧﻮر را آﻣﺎدگی و ارزیابی ﮔﺮوه‎ھﺎ و واﺣﺪھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺮکز در ﭘﻮﺷﺶ وﻗﺎیع و ﺣﻮادث ﻏﯿﺮﻣﺘﺮﻗﺒﻪ از ﺟﻤﻠﻪ ﺳﯿﻞ و زﻟﺰﻟﻪ برشمرد.

به گفته وی همکاران صدا و سیمای این مرکز به همراه اعضای مدیریت بحران استان، در این مانور، آﻣﺎدگی ﺧﻮد را ﺑﺮای ﺣﻀﻮر ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ در کاﻧﻮن‎ھﺎی ﺑﺤﺮانی ﺑﻪ ﻧﻤﺎیش ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ.

انتهای پیام/83002/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول