اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی کاشمر:

کاهش نزولات جوی وضعیت منابع آبی کاشمر را بحرانی کرده است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشمر گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش نزولات جوی، منابع آبی این شهرستان در شرایط بحرانی قرار دارد.

کاهش نزولات جوی وضعیت منابع آبی کاشمر را بحرانی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سیدحسین موذن صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر اظهار کرد: در حال حاضر 51 روستا در دو بخش مرکزی و کوهسرخ با 25 هزار و 313 مشترک از آب شرب سالم بهداشتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به وضعیت موجود آب شرب منطقه تکاب در بخش کوهسرخ افزود: 8 درصد مشترکان آب شرب روستایی در دهستان تکاب قرار دارند و جمعیت 4 هزار و 857 نفری این روستاها از یک‌هزار و 937 انشعاب برخوردار هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشمر با تاکید بر این‌که آب شرب مورد نیاز 8 روستای دهستان تکاب از دو مجتمع اوندر و شامکان تامین می‌شود، یادآور شد: برابر آزمایشات متعدد انجام شده هیچ‌گونه مشکلی در آلودگی میکروبی آب شرب در دهستان تکاب وجود ندارد و تنها در بحث کمیت در این منطقه به دلیل بالا بودن سنگ امکان حفر چاه عمیق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیشتر منابع آبی از طریق چاه‌های دستی و چشمه‌های جاری تامین می‌شود و با توجه به کاهش نزولات جوی با وضعیت بحرانی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 5 روستا که از مجتمع اوندر آب شرب دریافت می‌کنند نیاز به 22 لیتر آب در ثانیه دارند که با کمبود 4 لیتر آب مواجه هستند و اگر این روند همچنان ادامه یابد مشکل کمبود آب در ایام تابستان به اوج می‌رسد و باعث بروز نارضایتی خواهد شد.

موذن با اشاره به این‌که طبق نتایج آزمایشات انجام شده آب شرب در روستاهای خضربیگ، اوندر، خضرآباد، قصون، توندر، دهمیان، داغی و سنجدک دهستان تکاب هیچ‌گونه مشکل میکروبی و شیمیایی ندارد، گفت: تغییر در ذائقه مردم و تشویش اذهان عمومی توسط عده‌ای در روستا مهم‌ترین دلایل عدم استفاده مردم روستای خضربیگ از آب شرب شبکه توزیع است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول