اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر مطرح کرد

ضرورت انتقال ترمینال اتوبوس‌های درون شهری به خارج از شهر

رئیس کمیسیون شورای شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه وجود ترمینال اتوبوس‌های درون شهری بوشهر در نزدیکی بازار و خیابان‌های پرتردد شهر یک گره ترافیکی محسوب می‌شود می‌توان با انجام کار کارشناسی آن را به نقطه دیگری انتقال داد.

ضرورت انتقال ترمینال اتوبوس‌های درون شهری به خارج از شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا آماره شب گذشته در حاشیه نشست شورای شهر بوشهر در جمع خبرنگاران در ارتباط با پروژه تفریحی تجاری یکی از سرمایه‌گذاران در اطراف چهارراه نواب صفوی بوشهر اظهار داشت: در صورت امکان می‌توان نمای پروژه مذکور به سوی ترمینال اتوبوس‌های داخل شهری را اجرا کرد تا در آینده زمینه تغییر کاربری زمین ترمینال، برای احداث مجتمع تجاری فراهم باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه ترمینال اتوبوسرانی بوشهر به دلیل واقع شدن در مرکز شهر موجب ایجاد یک گره ترافیکی در مرکز شهر بوشهر شده می‌توان با انتقال این ترمینال، زمین باقی مانده از ترمینال را به کاربری فرهنگی یا تجاری تغییر کاربری داد شود و همچنین می‌توان در آن مجتمع تجاری احداث کرد تا زمینه اشتغال تعدادی از شهروندان نیز فراهم شود.

آماره تصریح کرد: در صورت عدم تغییر نمای پروژه تجاری تفریحی به سمت ترمینال اتوبوسرانی، در هر شرایطی در آینده با تغییر کاربری زمین ترمینال اتوبوسرانی این زمین ارزش اولیه را نخواهد داشت و با قرار گرفتن در پشت مجتمع تفریحی تجاری عملاً بی‌ارزش خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند با تعامل با سرمایه‌گذار پروژه مذکور، در جهت آینده‌نگری برای زمین اتوبوسرانی، نمای جلوی پروژه تفریحی تجاری را همسو با ترمینال اتوبوسرانی قرار دهد تا زمین ترمینال با موقعیت ایده‌آلی که دارد پتانسیل استفاده مناسب از آن گرفته نشود.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذاران مورد حمایت شورا قرار دارند اذعان کرد: با توجه به اینکه مجتمع تفریحی تجاری که مکان احداث آن در اطراف چهارراه نواب صفوی و در یک نقطه پرتردد است، به دلیل ترافیک بالا در این خیابان باید وسایل نقلیه سنگین که کار انتقال مصالح مورد نیاز این پروژه را برعهده می‌گیرند از ساعت 12 شب به بعد کار انتقال مصالح را انجام دهند.

سرمایه‌گذاران باید از توقف روند ساخت پروژه‌ها پرهیز کنند

آماره تصریح کرد: سرمایه‌گذار پروژه تفریحی تجاری خیابان نواب صفوی باید در مورد عدم توقف در روند ساخت پروژه ضمانت بدهد تا همانند پروژه‌های بزرگ موجود در سطح شهر، بعد از گذشت مدتی کوتاه شاهد توقف ساخت این پروژه نباشیم.

رئیس کمیسیون شورای شهر بوشهر یادآور شد: متاسفانه در بوشهر به علت دلایل مالی و یا شاید هم مدیریتی، خیلی از پروژه‌های بزرگ متوقف می‌شوند، که از این نمونه در شهر نیز به وفور یافت می‌شود و به نوعی سبب نازیبایی منظر شهری نیز خواهد شد.

آماره خاطرنشان کرد: در صورتی که بازده زمانی برای شروع و اتمام پروژه‌ای بزرگ در شهر گرفته نشود این خود معضلی بزرگ‌تر از سایر معضلات شهر خواهد بود که چنین مسئله‌هایی حساسیت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول