اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای بسیج رسانه گلستان:

بسیج با ابزار رسانه جریان‎سازی کند

نایب رئیس شورای بسیج رسانه استان گلستان نقش رسانه‎ها را در خنثی‎سازی حربه دشمنان انقلاب اسلامی مهم خواند و گفت: بسیج می‎تواند با ابزار رسانه جریان‎سازی کند.

بسیج با ابزار رسانه جریان‎سازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا رجایی صبح امروز در جمع اعضای شورای بسیج رسانه گلستان اظهار داشت: رسانه‎های استان باید از لحاظ محتوایی غنی شوند که این مسئله می‎تواند از طریق برنامه‎های هدفمند به منصه ظهور و بروز برسد.

وی دانش و تخصص را شاکله اصلی حرفه خبرنگاری برشمرد و تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی که در حوزه رسانه استان به چشم می‎خورد ضعف دانش و مهارت خبرنگاران است که این موضوع باید با یک راهبرد اساسی رفع شود.

خبرنگاران گلستان در مقایسه با استان‎های همجوار فعالیت خوبی ندارند

سرپرست خبرگزاری فارس گلستان با بیان اینکه برگزاری دوره‎های مختلف خبرنگاری در استان نتوانسته انتظارات را در این بخش برآورده کند، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیش از 120 ساعت دوره آموزشی برای خبرنگاران استان تدارک دید اما آنچه مدنظر بود به دست نیامد.

رجایی وضعیت فعالیت خبرنگاران استان را در عرصه اطلاع‎رسانی ضعیف خواند و یادآور شد: خبرنگاران گلستان در مقایسه با استان‎های همجوار فعالیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه تحلیل محتوایی نشریات و رسانه‎ها باید مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: یکی از برنامه‎های بسیج رسانه استان ارتقای محتوای رسانه‎ها باشد تا در این زمینه شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم.

مطبوعات گلستان آسیب‎شناسی شوند

سرپرست خبرگزاری فارس گلستان با تاکید بر اینکه در عرصه خبری باید جذابیت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: جاذبه‎آفرینی برای خبرنگاران با برگزاری مسابقات و برنامه‎های مختلف می‎تواند راهکاری برای ایجاد رقابت سازنده باشد.

رجایی با بیان اینکه رسانه‎ها در فرهنگ‎سازی راهیان‎نور باید با جدیت ورود کنند، ابراز داشت: با مستندسازی آثار خبرنگاران و آسیب‎شناسی مطبوعات می‎توان گام‎های ارزشمندی در این عرصه برداشت.

وی توجه به وضعیت ظاهری خبرنگاران در جلسات مختلف خبری را از دیگر موضوعات قابل بررسی خواند و گفت: در حوزه مطبوعات استان آسیب‎های زیادی از جمله وضعیت نامناسب در ظاهر و پوشش خبرنگاران وجود دارد که این موضوع باید با جدیت پیگیری و مرتفع شود.

سرپرست خبرگزاری فارس گلستان با بیان اینکه وحدت و همدلی برای رسیدن به هدف مهم است، اظهار داشت: رسیدن به اهداف نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری با داشتن وحدت و انسجام قابل دستیابی است.

انتهای پیام/83001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول