اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بار ترافیک در بروجرد روان می‌شود

مردم از بار ترافیک بروجرد گله‌مند هستند، اما با بازگشایی چهارراه اوستا بخشی از بار ترافیک در این شهرستان حل شده است.

بار ترافیک در بروجرد روان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ترافیک در بروجرد پدیده‌ای چندان قدیمی نیست، تعداد خودروها در شهر و افزایش عبور و مرورهای شهری و درعین حال آماده نبودن برخی زیرساخت‌ها برای پذیرش وضعیت جدید مشکلاتی برای شهروندان پدید آورده است.

در حالی که بخشی از مشکلات ترافیک بروجرد به انسداد چهار راه اوستا مربوط می‌شد، هم اکنون با بازگشایی این چهار راه، بار ترافیک تا حدودی از دوش شهر برداشته شده است.

*تسهیل در روند تردد خودروها

یکی از رانندگان تاکسی که در مسیر خیابان تختی کار می‌کند، گفت: در گذشته به دلیل انسداد چهارراه اوستا، در این مسیر به سمت انتهای خیابان تختی ترافیک سنگینی ایجاد می‌شد، همچنین رانندگان برای رسیدن به دوربرگردان ناچار به طی مسافت زیادی بودند.

روح‌الله معصوم‌زاده افزود: بازگشایی این چهارراه موجب تسهیل در روند تردد خودروها، کاهش محسوس بار ترافیکی در این نقطه و تقسیم بار ترافیک در خیابان‌های اطراف این منطقه شده است.

*کاهش چشمگیر بار ترافیک

تورج یاراحمدی یکی دیگر از شهروندان بروجردی گفت: زمانی که چهارراه اوستا مسدود شد، بار ترافیکی روی تقاطع بالا افتاد، به نحوی که چندین بار شاهد بروز تصادف‌های نسبتا شدید در این نقطه بودیم.

وی ادامه داد: اصلاح این چهارراه و نصب چراغ فرمان و راهنما ایده خوب و جالبی بود که موجب کاهش بار ترافیکی شد و آمار تصادف‌ها را به طور چشمگیری پایین آورد.

سهراب مرادی یکی از ساکنان خیابان تختی بروجرد اظهار کرد: با اصلاح چهارراه اوستا بار ترافیکی این مسیر کاهش چشمگیری یافته است، البته رانندگان هم باید به چراغ راهنما دقت کنند، تا از بروز تصادفات جلوگیری شود.

محمود گودرزی یکی دیگر از ساکنان چهارراه اوستا هم عنوان کرد: انسداد چهارراه اوستا موجب شده بود، تا رانندگان با سرعت زیاد از این مسیر عبور کنند، به طوری که عابر پیاده جراُت عبور از عرض خیابان را نداشت، چراکه هر لحظه احتمال می‌داد، با یکی از این خودروها تصادف کند، خود من یک بار هنگام عبور از خیابان با یک خودرو تصادف کردم.

*حرکت با سرعت مجاز

رضا گودرزی یکی دیگر از ساکنان گفت: این چهارراه، خیابان تختی را به اتوبانی تبدیل کرده بود که خودروها با سرعت زیاد از آن عبور می‌کردند و هر لحظه احتمال وقوع تصادف بین خودروها یا خودرویی با عابر پیاده وجود داشت، اما اکنون با باز شدن این چهارراه و نصب چراغ راهنما خودروها با سرعت مجاز از این خیابان عبور می‌کنند.

*تامین رفاه نسبی برای ساکنان

پرستو حسین‌زاده از دیگر ساکنان این منطقه اظهار کرد: در گذشته که این چهار راه به چراغ راهنما تجهیز نشده بود، بیشتر خودروها با سرعت زیاد از این مسیر عبور می‌کردند، به همین دلیل عبور از عرض خیابان برای عابران پیاده به خصوص کودکان و افراد سالمند مشکل و خطر آفرین بود، اما تغییرات انجام شده، در این چهارراه موجب تامین رفاه نسبی ساکنان منطقه شده است.

همایون پیرهادی یکی از رانندگان این مسیر است که با ابراز خرسندی از اجرای طرح اصلاح چهارراه اوستا گفت: در گذشته به دلیل انسداد این چهارراه، نبود چراغ راهنما و رعایت نشدن قوانین از سوی برخی رانندگان شاهد بروز تصادفاتی بودیم، اما اصلاح چهارراه و نصب چراغ در آن موجب برطرف شدن مشکلات و تامین رضایت رانندگان و ساکنان محل شده است. 

*بازگشایی چهار راه نخی

مشاور ترافیک شهردار بروجرد هم در گفت و گویی با فارس درباره اصلاح چهارراه اوستا می‌گوید: با توجه به بروز برخی تصادفات و ایجاد ترافیک در این نقطه، مسئولان در گذشته اقدام به بستن این چهارراه کرده بودند. 

محمود شانه ادامه داد: با مسدود شدن این چهارراه، رانندگانی که از سمت شمال به جنوب تردد می‌کردند، برای دور زدن به انتهای خیابان تختی می‌رفتند که به دلیل طولانی شدن مسیر، برخی رانندگان مسیر خیابان شهید بهشتی، حد فاصل میدان بهشت تا سه راه نیروگاه و میدان شهید بهشتی و میدان تختی، از چهارراه نخی عبور می‌کردند، این مسئله موجب ایجاد ترافیک در خیابان شهید بهشتی، سه راه نیروگاه و چهارراه 9 دی است.

وی اضافه کرد: به منظور رفع این مشکل با موافقت اعضای شورای ترافیک و شهردار بروجرد، اقدام به اصلاح و بازگشایی این چهارراه و نصب چراغ راهنما در این نقطه شد.

به گفته شانه، با بازگشایی این چهارراه رانندگانی که می‌خواهند ضلع غرب شهرستان را طی کنند، یا به قسمت جنوبی بروند، می‌توانند از این مسیر به دلیل خلوت بودن و وجود تقاطع کمتر تردد کنند.

وی اجرای این طرح را موجب کاهش چشمگیر بار ترافیکی و جلوگیری از بروز تصادفات در این نقطه عنوان می‌کند.

*از نظر شهروندان استفاده می‌کنیم

مشاور ترافیک شهردار بروجرد در ادامه با اشاره به اینکه در رفع مشکلات ترافیکی این شهر از نظرات شهروندان استقبال می‌شود، گفت: شهروندان بروجردی می‌توانند با شماره تلفن 137 یا  3- 3500901(داخلی 118) تماس بگیرند پیشنهادهای خود را درباره رفع مشکلات ترافیکی شهر با ما درمیان بگذارند.

وی تاکید کرد: شهرداری بروجرد همواره در رفع مشکلات مربوط به ترافیک از نظرات رانندگان و شهروندان بهره می‌برد و با مشورت کارشناسان و شورای ترافیک نسبت به اجرای نظرات اقدام می‌کند.

*لزوم اشاعه فرهنگ ترافیک

مشاور ترافیک شهردار بروجرد افزایش بی‌رویه تعداد وسایل نقلیه، نابسامانی وسایل نقلیه عمومی، تمرکز فعالیت اداری و تجاری در مرکز شهر، توزیع نا‌هماهنگ امکانات شهری در سطح، نحوه غلط رانندگی، قدیمی بودن بافت مرکز شهر و وجود معابر کم عرض را از عوامل موثر در بروز مشکلات ترافیکی بروجرد برشمرد.

شانه ادامه داد: ایجاد مسیرهایی برای عبور و مرور، ایجاد پارکینگ‌های عمومی در مراکز خرید، مراکز تجاری و تفریحی، ایجاد امکانات مناسب برای عابران پیاده در تمام گذرگاه‌ها و تقاطع‌های خیابانی، منع پارک و توقف خودروها در کنار خیابان‌ها، اجرای درست قوانین عبور و مرور و مجازات متخلفان مهم‌ترین راهکارهای درمان ترافیک بروجرد است.              

در ادامه شهردار بروجرد گفت: حل معضل ترافیک علاوه بر تلاش مسئولان نیازمند همکاری همه شهروندان است، تا نتیجه مطلوب داشته باشد.

منوچهر یوسفی توزیع مناسب و برابر امکانات در نقاط مختلف شهر را عاملی مهم در کاهش بار ترافیک در نقاط پر ازدحام شهر دانست و گفت: یکی از راه‌های مقابله با ترافیک، توجه ویژه به توسعه حمل و نقل عمومی این شهر است.

وی اظهار کرد: اگر به گسترش روزافزون ترافیک نگاهی دقیق و آسیب شناسانه بیندازیم، می‌توانیم فهرستی بلند بالا از علل مستقیم و غیر مستقیم این معضل تهیه کنیم که برطرف شدن آنها نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت با نظارت مستمر و دقیق کارشناسان است.

یوسفی اضافه کرد: سیستم حمل و نقل عمومی نامطلوب، نبودن فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی، خیابان‌های کم عرض و نامناسب با ترافیک روز، فرهنگ غلط رانندگی برخی از شهروندان، ترددهای غیرضروری و قرار گرفتن مراکزی چون بازار در مرکز شهرها مهمترین عوامل ایجاد ترافیک به شمار می‌روند که حل هر یک نیازمند ایجاد امکانات، هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح فرهنگ و افزایش آگاهی‌های عمومی برای رعایت قوانین و مقررات و توسعه رفتارهای صحیح ترافیکی، نقش مهمی در کاهش و روانسازی ترافیک شهر دارد، ادامه داد: حل معضل ترافیک علاوه بر تلاش و همت مسئولان، نیازمند همکاری همه شهروندان است، تا نتیجه‌ای مطلوب در برداشته باشد.

انتهای پیام/2304/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول