اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهریار در مجلس:

دیپلمات‌های ایرانی باید در چارچوب سیاست‌های کلان نظام عمل کنند

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران با 5 + 1 گفت: دیپلمات‌های کشورمان باید در چارچوب سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی عمل کنند.

دیپلمات‌های ایرانی باید در چارچوب سیاست‌های کلان نظام عمل کنند

حسین گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ما شرایط حساس بین‌المللی را تجربه کرده و مذاکرات مهم ایران و 5 + 1 در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای در جریان است.

وی در پاسخ به این پرسش که تیم مذاکره کننده ایرانی باید با چه رویکردی مذاکرات را انجام دهند، گفت: اصول، اهداف و برنامه‌های ایران به ویژه در حوزه سیاست خارجی به طور کامل مشخص و شفاف است.

این نماینده مجلس افزود: این سیاست‌ها بر اساس اصول کلی انقلاب و نظام و رهنمودهای مقام عظمای ولایت تنظیم شده و مدیران وزارت امور خارجه در حالت کلان و تیم مذاکره کننده با طرف‌های غربی ملزم به رعایت این اصول و چارچوب‌ها هستند.

گروسی گفت: در موضوع دست‌یابی به دانش هسته‌ای نیز این دانش در داخل کشور و با اتکا به توان علمی جوانان ایرانی بومی شده و حق مسلم ما استفاده از این دانش است.

* تهدیدهای اخیر آمریکایی‌ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد

وی با اشاره تهدیدهای کشورهای غربی علیه ملت ایران گفت: غربی‌ها و به ویژه سران کاخ سفید نمی‌توانند مانع تحقق اهداف ایران شوند و این تهدیدها هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت ایران نداشته و ندارد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی همچنین به فرمایشات اخیر رهبری معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: حضرت آقا بار دیگر به طور شفاف موضع ایران در این مذاکرات را بیان فرموده و رهنمودهای معظم‌له در همه امروز به ویژه سیاست خارجی نظام فصل‌الخطاب است.

گروسی با تاکید بر اینکه ایران به طرف‌های غربی و اعضای 5 + 1 اعتمادی ندارد، گفت: ما نیازی به حمایت غربی‌ها برای دست‌یابی به حقوق خود نداریم و اگر آنها حقوق ما را نپذیرند، مانعی برای ملت ایران محسوب نمی‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: اعضای 5 + 1 باید تاکنون فهمیده باشند که مردم و مسئولان ایرانی هرگز از دست‌یابی به حقوق خود کوتاه نمی‌آیند، از همه توان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2302/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول